Hoppa till innehåll

Rensa Tidigare?


Xade
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, jag har ett problem. Jag har fått massa virus på datorn som lett till att massa popupfönster kommer fram då och då. Vad innehåller dem då? Jo, självklart massa porr endast, och inte vanlig utan speciell... i alla fall, har tagit bort viruset från datorn men har ett problem.

 

I Adressfältet, om jag skriver typ J så kommer alla sidor som börjar på J upp att välja på, lika för varje bokstav. Och om man bara skriver G (för att börja skriva google) så kommer det upp cirka 10 sidor med opassande G namn.

 

Jag HAR rensat tidigare väldigt många gånger, jag har tagit bort filer och cookies och startat om datorn flera gånger för att göra allt igen. Trots detta kan inte sidorna försvinna ur historiken.

 

Så min fråga är, Hur kan jag få helt tom historik, finns det något jag missat? Och hur ominstallerar man IE, har inte vågat försöka ta bort programmet. Jag måste bli av med all historik innan nån annan i familjen ser det och börjar tro saker...

 

Innan ni svarar så tänk på att jag klickat på 3 saker endast; "Rensa Tidigare", "Ta bort filer", "Ta bort cookies" flera gånger.

 

/Xade

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter hemskt, men enda sättet att säkert bli av med skiten är omformatering. Annars kan du ju prova med nåt antivirus, finns både gratis och sånt som kostar pengar.

 

Ominstallera IE kan du göra via Kontrollpanelen > Lägg till/Ta bort program > Lägg till/Ta bort Windows-komponenter. Ta bort krysset för IE, och fortsätt efter instruktionerna på skärmen. Sen upprepar du bara, med undantaget att du kryssar i IE den här gången. Skulle inte det funka kan du ladda ner IE från microsofts hemsida, eller kanske prova en ny webbläsare som Firefox eller Opera.

 

Ifall inget annat hjälper kan du ju alltid berätta vad som hänt för familjen. Bättre än att försöka förklara det sen.

 

Ett tips till är att installera ett så kallat shredderprgram som skriver över information på din hårddisk. Shredderprogram är som antivirus, vissa kostar andra är gratis. Gemensamt för dem båda är att de garanterat skriver över informationen. Ett problem är att dom oftast bara funkar med IE, men det borde ju inte vara nåt problem för dig.

 

EDIT: Glömde en grej, du kan ladda ner ett program som heter FreshUI, med FreshUI kan du göra ändringar som att datorn tillexempel inte ska visa nåt "Tidigare"-fält alls, temporär lösning bara dock. Det programmet kan också rensa så kallade temp-filer.

 

Länkar:

 

FreshUI: http://www.freshdevices.com/freshui.html

IE7 (senaste, tror jag): https://www.microsoft.com/sverige/windows/p...ie/default.mspx

Shredder(finns massvis, här är en. KOstar pengar, men du kan testa gratis): http://www.softpedia.com/get/Internet/Popu...estructor.shtml

 

 

Redigerat av shacti
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verktyg -> Internet-Alternativ:

 

Rensa Tidigare

Ta Bort Cookies

Ta Bort Filer

Flik: Innehåll

Komplettera Automatiskt -

Rensa Formulär

Rensa Lösenord < * * * * * * * * * * *

 

*

 

*

 

hoppas att du använder mozilla firefox då är det så där lätt*

 

Det där var för Internet Explorer <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...