↗ till inlägget
↗ till inläggetJuryn följer bara sitt manus där det står vad de ska säga i olika situationer, jag tror inte att de om de träffade en människa utanför "idol" som var kass att dom allvarligt skulle säga "du suger" allt i idol är bara ett spel för att få upp tittarsiffrorna och man ska inte tro ngt som görs eller sägs sedan kan man undra vad meningen med denna löjliga tv såpa går ut på då de bara frammkallar en låssas artist som ger ut en skiva och sedan slutar existera.
Vad jag vet så finns Darin fortfarande (jag vet, han kom TVÅA), men jag skulle göra allt i världen för att få honom att försvinna.
Darin blev mer en status sak, det är coolt att gilla Darin för han var med i idol, i mina ögon är han bara en produkt inte en äkta artist och om några år kommer ingen veta vem han är.
Precis, de som vinner idol blir inte "riktiga" artister. Enligt mig är en riktig artist en som skriver sin musik själv och har jobbat sig upp från botten, inte någon som kan sjunga och helt plötsligt blir känd på grund av en dokusåpa.
Daniel som vann var ju ingen "fake" artist han var ju riktigt bra
Som Baranoi skrev, en riktig artist är en som jobbat och slitit för att komma upp i toppen. Du kanske gillar Daniel men problemet med honom är att han bara var en skapad produkt eftersom de på idol formade honom att bli det dom ville att han skulle bli. En riktig artist har inte slipats till att bli ngt den har sin stil och sin musik som den själv skapat fram.