Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Fick läsa om ditt inlägg 5 ggr innan jag förstod ;) Det är omöjligt att Gamemaker gör fel när det kommer till exakta koordinater. Jag skulle kolla så jag inte skrivit något fel.

Skulle allt vara rätt så kan du ju tänka praktiskt. Eftersom det blev fel med 979 så lägger vi till det på y koordinaten och får fram Y = 5054.

Använd då

x735, y5054 så borde du få x735, y4075

Redigerat av Mega93
Skrivet

Hade Gamemaker förut! Men f´villa att man skulle kunna styra den hur som helst och att den stannade där! Så jag slutade!

Jo, kan man inte engelska och är för dum för att läsa manualen så ska man väl inte arbeta med Gamemaker ;)

Skrivet

Lägg denna kod i room begin, som ligger i other event (det heter säker nått annat, men jag tror du fattar):

if room = room2
{
lives = 5
}
if room = room6
{
lives = 7
}

• 2 veckor senare...
Skrivet
Menar du att man går i en ruta som 'filmar' på gubben, så leta upp viewsfliken i det rummet du vill ha det i. Sen leker du lite med inställningarna, du fattar nog det mesta... ;)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...