viko550 Skrivet 17 September 2007 Rapport Skrivet 17 September 2007 jag sätter collise-object23-jump to a give posion-x735 y4075. men den hoppar till x735 y 3096 Citera
Gäst Mega93 Skrivet 17 September 2007 Rapport Skrivet 17 September 2007 (redigerat) Fick läsa om ditt inlägg 5 ggr innan jag förstod ;) Det är omöjligt att Gamemaker gör fel när det kommer till exakta koordinater. Jag skulle kolla så jag inte skrivit något fel. Skulle allt vara rätt så kan du ju tänka praktiskt. Eftersom det blev fel med 979 så lägger vi till det på y koordinaten och får fram Y = 5054. Använd då x735, y5054 så borde du få x735, y4075 Redigerat 17 September 2007 av Mega93 Citera
AggZ0 Skrivet 25 September 2007 Rapport Skrivet 25 September 2007 Hade Gamemaker förut! Men f´villa att man skulle kunna styra den hur som helst och att den stannade där! Så jag slutade! Citera
Gäst Mega93 Skrivet 26 September 2007 Rapport Skrivet 26 September 2007 Hade Gamemaker förut! Men f´villa att man skulle kunna styra den hur som helst och att den stannade där! Så jag slutade! Jo, kan man inte engelska och är för dum för att läsa manualen så ska man väl inte arbeta med Gamemaker ;) Citera
viko550 Skrivet 30 September 2007 Författare Rapport Skrivet 30 September 2007 ny fråga! jag vill göra så att när object0 get score 500 go to room4 hur gör man så det blir så Citera
Katt Skrivet 30 September 2007 Rapport Skrivet 30 September 2007 Du vill altså att när man har mer än 499 poäng, som kommer man till rum 4? Skriv denna kod: if score > 499 { room = room4 } Citera
Chainsawkitten Skrivet 30 September 2007 Rapport Skrivet 30 September 2007 if = om Alltså om score större än 499 så kommer allt mellan { och } att köras. Annars kan man även ha >= 500, alltså större än eller lika med 500. Citera
viko550 Skrivet 2 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 2 Oktober 2007 en till fråga jag vill göra in room2 set life to 5 in room6 set life to 7 Citera
Katt Skrivet 2 Oktober 2007 Rapport Skrivet 2 Oktober 2007 Lägg denna kod i room begin, som ligger i other event (det heter säker nått annat, men jag tror du fattar): if room = room2 { lives = 5 } if room = room6 { lives = 7 } Citera
viko550 Skrivet 17 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 17 Oktober 2007 (redigerat) Jag vill göra så att när man ser vart gubben går så ser man 20m omkgring honom Redigerat 17 Oktober 2007 av viko550 Citera
Katt Skrivet 17 Oktober 2007 Rapport Skrivet 17 Oktober 2007 Menar du att man går i en ruta som 'filmar' på gubben, så leta upp viewsfliken i det rummet du vill ha det i. Sen leker du lite med inställningarna, du fattar nog det mesta... ;) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.