Hoppa till innehåll

Oblivion Tråd


ajar
 Dela

Rekommendera inlägg

Kom til level sju på min dark elf. Mina major skills hade mest med typ meelee och även lite thief att göra. Satt 20 timamr emd den utan att lämna den där medaljongen till prästen. Men råkade tyvärr spara över den. (Hade jämt rensat save files också så hade bara en save file med karaktären) får väll göra en ny men just nu kör jag med min lv 2 breton mage. Måste säga att det är askul att spela mage ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Acrobatics - Hoppa bara runt hela tiden istället för att gå.

 

Alchemy - Dupa 2000 Bread loafs och 2000 cheese wedges, och gör en j*vla massa onödiga potions

 

Armorer - Hotkeya en repair hammer och använd efter varje slag, elr gör en disintegrate weapon spell i ett spellmaking altare och kasta, reparera

 

Athletics - Bind typ ett snöre elr sladden från batteriuppladdaren runt kontrollen och simma mot en sten. Seegt, gå och gör nåt annat medans du väntar, kom bara ihåg att komma tillbaka och trucka på A när meddelandet dyker upp att du har gått upp från t.ex Apprentice - Journeyman

 

Blade, Blunt, Hand-to-Hand, Marksman - Summona nåt monster när du är 100% chameleon, och vrid upp

svårighetsgraden, och stå och slå bara. Jag brukar slå på hästen shadowmere, då behöver man inte ha 100% chameleon för hon slår inte tillbaka och hon dör aldrig heller.Om du inte gjort perytes shirine questet kan du använda dom nedfrysta människorna där att träna på. Bra sätt att träna upp armorer på btw

 

Magi - Håll inne block för att kasta dubbelt så fort och kasta om och om igen. För destruction får du göra en weakness to fire on self spell i ett spellamking altare och restoration en fortify strenght on self spell.

 

Speechcraft - Tryck bara på A hela tiden...

 

Mercantile - Sälj t. ex 1000 pilar en i taget. tryck på lb för att skynda på det lite men det är förskräckligt segt ändå

 

Heavy Armor, Light Armor, Block - Hitta nåra råttor som kan slå på dej utan att skada dej mkt, och ta sen njågra cure disease potions

 

Sneak<3 - Bind nåt söre runt kontrollen och gå mot en vägg i ett rum där inte någon ser dej, men där någon är. Jag brukar ta goblinen i början av spelet för att komma upp i 100. Du kan gå och göra nåt annat så länge bara du kollar till spelet nån gång i teimmen kanske.

 

Security - Ladda ner Smugglers Den patchen och öva på träningskistan, skaffa skeleton key.

 

Enjoy c(:

 

 

kanske lite efter men ja har dödat shadow meer(stavning) ja skule springa från den stora borgen i norr till imperial city och det var typ mkt ber eller kuller(vet ej hur ja ska förklara) men iallafall så sprang ja där me hästen och han dom efter ett tag för man typ hoppa ner från hög höjd hela tiden

 

Kom til level sju på min dark elf. Mina major skills hade mest med typ meelee och även lite thief att göra. Satt 20 timamr emd den utan att lämna den där medaljongen till prästen. Men råkade tyvärr spara över den. (Hade jämt rensat save files också så hade bara en save file med karaktären) får väll göra en ny men just nu kör jag med min lv 2 breton mage. Måste säga att det är askul att spela mage ju.

 

mage äger har en lvl 41:D har inte klarar main änu(spelar på data)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill bara informera om att jag har gjort ett oblivion grupp forum som det bara är att gå med i.

 

On topic igen så tog jag mej in på arcane university men han inte göra så mycket för att jag skulle bort. MEn fick mej en ligthing staff iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom til level sju på min dark elf. Mina major skills hade mest med typ meelee och även lite thief att göra. Satt 20 timamr emd den utan att lämna den där medaljongen till prästen. Men råkade tyvärr spara över den. (Hade jämt rensat save files också så hade bara en save file med karaktären) får väll göra en ny men just nu kör jag med min lv 2 breton mage. Måste säga att det är askul att spela mage ju.

 

mage äger har en lvl 41:D har inte klarar main änu(spelar på data)

 

blev hästen medvetslös elr dog den? den ska inte kunna dö om du inte har satt på armor på den, då tror jag hon kan dö... iaf springa iväg och aldrig hittas igen :P . Jag såg inte att ngn hade skrivit Duplication fusket så tänkte att jag skulle gö det :)

 

För att dupa olika items måste du iaf ha minst en mer scroll än saken du tänker dupa, t.ex om du har 5 strong healing potions så måste du ha MINST 6 st likadana scrolls.

 

Dra ut ditt svärd och slå ett slag, och tryck på B mitt under slaget.

 

Gå till menyn där du har alla scrolls och tryck på dom 2 ggr. inget meddelande ska dyka upp på skärmen

 

Droppa saken du vill duplicera.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om inte det dupliceringsfusket fungerar så testa att equipa pilbågen och pilar. (Du behöver två olika sorters pilar) Sen spänner du bågen. Släpp ej knappen utan gå i i journal och equipa dina andra sorters pilar (ju mer pilar du har desto mer saker får du) sen equipar du samma pilar ocyh det står typ i hörnet att du inte kan equipa när du slåss. Sen letar du fram saken du vill ha flera av och doppa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag har gjort en mage som är lvl 30 nu! :P

 

Hittade Mundane ring idag när jag dödade en mythic dawn agent nere i kloakerna under imperial city.

 

Min kompis hade typ haft en bok som var värd typ 1500 septims och iden stod det var man hittar alla alchemy ingredienter och recept på potions, är det någon som vet var man hittar den eller iallafall vad den heter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...