Gäst Weavile Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Det var det typ jag tänkte från början.agiyr är nog bättre på detta. weavile du kan få min shiny 6/10 Jag vill gärna ha den. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 19 September 2007 Rapport Dela Skrivet 19 September 2007 Lär inte Weavile någon special attack. Den har jävligt bra attackstyrka och relativt kass special attack. Lär den Night Slash och Ice Punch som STAB attacker samt Sword Dance är värt att tänka på för att höja din attackstyrka... Ice Shard är väl inte att tänka på direkt då det är en Egg Move och Avalanche är inte så jättebra heller då Weavile är ganska snabb. Walrein har högre Sp. Attack, så Aurora Beam, Blizzard, Ice Beam (bättre med Ice Beam än Blizzard tycker jag personligen), Water Puls, Brine, Surf och Waterfall är bra STAB attacker. Rest+Snore är också bra om du kan använda dig av den taktiken, då Snore är Special. Glaceon har typ bara Sp. Attack. Blizzard och Ice Beam är de enda STAB attackerna som är bra för Glaceon. Icy Wind är också Sp+STAB, men den har bara 55 i attackpower. Shadow Ball är en bra Special attack som den kan lära sig också, om du nu vill lära den det... Mamoswine har mest Attack. EQ är ett givet val, likaså Ice Fang. Avalanche kan vara värt att tänkas på efter som Mamoswine är tillräckligt långsam för att kunna använda attacken på ett bra sätt. Froslass och Abomasnow har lika hög Attack som Sp. Attack. Här kan du göra lite som du vill, beroende på vilken nature dina pokemon har och vad de andra pokemonen används till. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Weavile Skrivet 20 September 2007 Rapport Dela Skrivet 20 September 2007 Lär inte Weavile någon special attack. Den har jävligt bra attackstyrka och relativt kass special attack. Lär den Night Slash och Ice Punch som STAB attacker samt Sword Dance är värt att tänka på för att höja din attackstyrka... Ice Shard är väl inte att tänka på direkt då det är en Egg Move och Avalanche är inte så jättebra heller då Weavile är ganska snabb. Walrein har högre Sp. Attack, så Aurora Beam, Blizzard, Ice Beam (bättre med Ice Beam än Blizzard tycker jag personligen), Water Puls, Brine, Surf och Waterfall är bra STAB attacker. Rest+Snore är också bra om du kan använda dig av den taktiken, då Snore är Special. Glaceon har typ bara Sp. Attack. Blizzard och Ice Beam är de enda STAB attackerna som är bra för Glaceon. Icy Wind är också Sp+STAB, men den har bara 55 i attackpower. Shadow Ball är en bra Special attack som den kan lära sig också, om du nu vill lära den det... Mamoswine har mest Attack. EQ är ett givet val, likaså Ice Fang. Avalanche kan vara värt att tänkas på efter som Mamoswine är tillräckligt långsam för att kunna använda attacken på ett bra sätt. Froslass och Abomasnow har lika hög Attack som Sp. Attack. Här kan du göra lite som du vill, beroende på vilken nature dina pokemon har och vad de andra pokemonen används till. Oh..tack,ska tänka på det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 23 September 2007 Rapport Dela Skrivet 23 September 2007 8/10 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg