Hoppa till innehåll

Wc3 Hosta Server Hjälp!


gregermoss
 Dela

Rekommendera inlägg

Gå in på kontrollpanelen, tryck på brandväggen, tryck på undantag, tryck på lägg till port, skriv något namn (spelar ingen roll vad) och sen skriver ni in 6112 vid portnummer, sen ändrar ni till UDP sen okej. Borde funka då.

 

nix det funkar inte... :( men jag tror faktist det inte har något med inställningar att göra. för innan(när vi hade 1 dator) vi delade internet uppkopplingen kunde jag både hosta på wc3 och cs men nu när vi har trådlöst (2 datorer) kan jag inte göra något, så de är nog hur bra internet uppkopling man har

 

mend et e bara vad jag tror

 

mjo.Öppna port "6112" i ROUTER och testa...Och om ni har 2 datorer som spelar WC3 som båda försöker hosta.

1 av dem måste byta port i Settings.och öppna den i routern ochså. :)

 

Men vadå " i ROUTER??+ " snälla förklara mera...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Gäst Justfiwi

Gå in på Kontrollpanelen > Windowsbrandväggen > Undantag > Lägg till port

Där inne så får du klicka på "Lägg till port"

Skriv in namn: Warcraft1 Portnummer: 6112 TCP

Sedan gör du så med alla portar, alltså portnummer 6112, 6113, 6114, 6115, 6116, 6117, 6118, 6119

För varje port så skriver du Warcraft på namnet

Och på alla de portarna så behöver du kryssa i TCP

 

När du har gjort det här så gör du det en gång till men den här gången ska du kryssa i UDP

 

När du har gjort det här så ska jag fungera att kunna hosta, jag gjorde det här förra veckan och nu funkar det prima!

 

Lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
  • 6 månader senare...

Alltså, du skriver in din ip i adressfältet och sen går du till port forwarding eller liknande. Sen får du adda portarna själv.

(Har du servanet som internetleverantör (Eller i hemmet som uttag) så måste du nog ringa dom. Jag kan inte hosta när jag är nånstans där det finns servanet uttag i väggen som sedan måste kopplas till ens router...)

Redigerat av fimpen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snackar du om göra en static IP adress? (Kollade på youtube gjorde som han sa. han sa att jag skulle inte skriva nåt i sista raden typ DNS server. Jag gjorde det först en gång när jag kollade på portforwarding men då funkade inte internet men det står att om inte internet funkar så måste jag ringa det har jag ingen lust för..)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snackar du om göra en static IP adress? (Kollade på youtube gjorde som han sa. han sa att jag skulle inte skriva nåt i sista raden typ DNS server. Jag gjorde det först en gång när jag kollade på portforwarding men då funkade inte internet men det står att om inte internet funkar så måste jag ringa det har jag ingen lust för..)

Du kan inte göra nånting annat än och ringa. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

öppna cmd(kommandotolken) och skriv ipconfig där. Kolla på den SISTA koden... det ska stå typ 192.168.0.1 dom sista siffrorna kan variera. skriv den i internetfältet,, asså där man skriver tex www.google.se. logga in med admin som användarnamn och tomt som lösen.. funkar inte det får ni fråga era föräldrar. när ni är där inne ska ni trycka på advanced* och sen applications*. *=kan variera beroende på vilken typ av router ni har. där skriver ni battle.net eller nåt sånt.. spelar ingen roll. sen skriver ni 6112 i trigger port* fält 1 och i andra fältet skriver ni ingenting*. välj tcp port. i trigger port skriver ni 6112. sen på enabled och Apply! sen är det bara att hosta :P (ni måste ochså öppna brandväggen men det har andra skrivit hur man gör :angry: ) OM NI HAR ROUTER!!!

Redigerat av axel_96
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Rätt men det beror på vilken router man har. Om ni har kollat brandväggen så är det en stor risk att det är en router som blockar portarna av säkerhetskäl. Gör som Axel sa och öppna portarna 612-6119. Funkar det ej så återkom.

 

Mvh

Y

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...