Hoppa till innehåll

Ps3 Eller Xbox 360?


Relax
 Dela

Rekommendera inlägg

måste säga att ps3 kontroll är ganska efterbleven. Förutom dom nya knapparna så är den som en vanlig dual shock. Kopplade in min ps2 igen igår för att lira lite hitman och gta och märkte skillnaden direkt på kontrollen. 360 kontrollen är mycket skönare än dual varianten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart att man köper PS3 det är inget likt PSOne elr PS2 Det är nått helt annat... Jätte bra spelkänsla 60 GB minne utan Memory card och man kan använda 4 kontroller och det är nått nytt för alla Playstations på dom tidigare kunde man bara ha 2 som dom flesta redan vet xD Priset på PS3 är ju klart mkt högre än 360. Men du kan ju välja att vänta lite på PS3 tills priset blir lite mindre... Fast ska du köpa nått så tkr jag du ska köpa PS3. OBS. Det finns erbjudande i dom flesta afförerna köper du ett PS3 får du med 2 spel: Resitance: Fall of man och Motorbike

nu måste jag rätta dig lite:

PS3 kan använda upp till 7 kontroller

PS2/PS1 kan också använda upp till 7 kontroller, men då måste man köpa en adapter

Spelet heter inte "Motorbike", den heter "Motorstorm"

 

måste säga att ps3 kontroll är ganska efterbleven. Förutom dom nya knapparna så är den som en vanlig dual shock. Kopplade in min ps2 igen igår för att lira lite hitman och gta och märkte skillnaden direkt på kontrollen. 360 kontrollen är mycket skönare än dual varianten.
kanske för att du blev van med 360-kontrollen...andra föredrar faktiskt ps-kontrollerna!

 

Jag föredrar PS3, det är mycket skönare spelkänsla när man då använder HDTV, och snart BLIR faktsikt spelen fullt använda på utrymmet av blu-ray formatet som har 25/50GB HDD just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

måste säga att ps3 kontroll är ganska efterbleven. Förutom dom nya knapparna så är den som en vanlig dual shock. Kopplade in min ps2 igen igår för att lira lite hitman och gta och märkte skillnaden direkt på kontrollen. 360 kontrollen är mycket skönare än dual varianten.

kanske för att du blev van med 360-kontrollen...andra föredrar faktiskt ps-kontrollerna!

 

Jag föredrar PS3, det är mycket skönare spelkänsla när man då använder HDTV, och snart BLIR faktsikt spelen fullt använda på utrymmet av blu-ray formatet som har 25/50GB HDD just nu...

 

vaddå andra föredrar ps-kontrollerna <_< hade ps2, när jag köpte 360 var typ det första jag tänkte på att kontrollen låg möö skönare i handen än dual-shock -.- . och jag tkr dualshock ligger goare i handen än sixaxis,

 

 

nissling, du klan inte säga att ps3 suger för de gör den inte, förklara vrf du tkr så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

måste säga att ps3 kontroll är ganska efterbleven. Förutom dom nya knapparna så är den som en vanlig dual shock. Kopplade in min ps2 igen igår för att lira lite hitman och gta och märkte skillnaden direkt på kontrollen. 360 kontrollen är mycket skönare än dual varianten.

kanske för att du blev van med 360-kontrollen...andra föredrar faktiskt ps-kontrollerna!

 

Jag föredrar PS3, det är mycket skönare spelkänsla när man då använder HDTV, och snart BLIR faktsikt spelen fullt använda på utrymmet av blu-ray formatet som har 25/50GB HDD just nu...

 

Jaa Ellerhur! Jag tycker sixaxis är jävligt skön att spela med.. Alla tycker olika :)

 

360 såkart. Ps3 suger.
Men säg varför då... Ingenting äger eller suger om du inte säger varför! <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

måste säga att ps3 kontroll är ganska efterbleven. Förutom dom nya knapparna så är den som en vanlig dual shock. Kopplade in min ps2 igen igår för att lira lite hitman och gta och märkte skillnaden direkt på kontrollen. 360 kontrollen är mycket skönare än dual varianten.

kanske för att du blev van med 360-kontrollen...andra föredrar faktiskt ps-kontrollerna!

 

Jag föredrar PS3, det är mycket skönare spelkänsla när man då använder HDTV, och snart BLIR faktsikt spelen fullt använda på utrymmet av blu-ray formatet som har 25/50GB HDD just nu...

 

 

Jag borde egentligen vara mer van en ps2 kontroll då jag mest spelat på den (har en vanlig xbox också) och sprelade mest på ps2 och ändå är 360 kontrolen skönare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag borde egentligen vara mer van en ps2 kontroll då jag mest spelat på den (har en vanlig xbox också) och sprelade mest på ps2 och ändå är 360 kontrolen skönare.

Nu jämför du 360-kontrollen med PS2-kontrollen... Jag tror att de flesta här då vill veta varför du inte jämför den med PS3-kontrollen, då både XBOX 360 och PS3 är de nyaste konsollerna och har de NYASTE KONTROLLERNA.

Denna tråd heter "PS3 eller XBOX 360?", inte "PS2 eller XBOX 360?"

Du kan lika gärna jämföra XBOX-kontrollen med PS2-kontrollen, för Dualshock 2 och Sixaxis är två olika kontroller vare sig form eller färg.

Sixaxis tycker jag är skönare än Dualshock 2 & XBOX 360-kontrollen, eftersom jag är van vid Playstation.

Redigerat av bladefinor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag borde egentligen vara mer van en ps2 kontroll då jag mest spelat på den (har en vanlig xbox också) och sprelade mest på ps2 och ändå är 360 kontrolen skönare.

Nu jämför du 360-kontrollen med PS2-kontrollen... Jag tror att de flesta här då vill veta varför du inte jämför den med PS3-kontrollen, då både XBOX 360 och PS3 är de nyaste konsollerna och har de NYASTE KONTROLLERNA.

Denna tråd heter "PS3 eller XBOX 360?", inte "PS2 eller XBOX 360?"

Du kan lika gärna jämföra XBOX-kontrollen med PS2-kontrollen, för Dualshock 2 och Sixaxis är två olika kontroller vare sig form eller färg.

Sixaxis tycker jag är skönare än Dualshock 2 & XBOX 360-kontrollen, eftersom jag är van vid Playstation.

 

HAr knappt testat ps3 kontrollen. Den verkar ju inte skillja sej så mycket från dual shock förutom triggerknapparna och gyro funktionen.

Redigerat av oddy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det nya med ps3-kontrollen är väl.

Meny-knappen

Ingen skakfunktion (kommer senare)

Skaka/sväng (ja, man svänger med kontrollen, genom att svänga med den som en ratt, funkar även att på vissa spel att skaka av vapen om man får tag på han, eller göra annat med..)

Trigger-knapparna

Utan sladd, (Då ser man även 4 "lampor", den som lyser betyder att det är den kontrollen den är i..)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...