Hoppa till innehåll

Audacity Och Anvil Studio


Rekommendera inlägg

Hejhej igen alla.

Jo nu behöver jag hjälp med en annan sak.

 

Det är såhär att gör en låt i Anvil Studio och vill ha den i olika tempo, men man kan inte ha olika tempo där utan att allt ändras då (om man har en slinga som man vill ha i tempo 90 t ex då ändras allt på hela låten till tempo 90), och då tänkte jag att bästa sättet att fixa det är att ta ihop dom i audacity och det går nästan för när har importerat ljudet så låter det bara ett kort bump typ och så ska det ju inte låta...

Ja, någon som kan hjälpa mig om ni fattar problemet. Sen kanske jag bör nämna att jag inte kunde ta in det på vanligt sätt, utan jag fick trycka importera rådata och så kom det in några inställningar men jag visste inte vad jag skulle trycka på så jag bara tryckte på importa.

 

Usch, hela texten där blev dåligr formulerad.

 

MVH Kille som vill ha ett BRA (notera mina stora bokstäver :P) svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Audacity kan man ju ta Record och där har jag ngt som heter "What You Hear" som spelar in allt som spelas upp på datorn. Vet dock inte om du har det då det nog inte är standard (har det ej på denna datorn utan bara på andra nämligen). Tror att den ljudkällan kanske följde med ngt Creative-sak med datorn men du kan ju kolla om du har det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...