Aircondition Skrivet 6 Oktober 2007 Rapport Skrivet 6 Oktober 2007 Kommer jag att kunna spela spel som Assassin's Creed, BiA: Hell's Highway och Crysis på ganska höga inställningar med någon av dessa datorerna? http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10274 http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10180 Tack på förhand. Citera
ajar Skrivet 6 Oktober 2007 Rapport Skrivet 6 Oktober 2007 Helt klart. Den första är nog dock den jag rekommenderar mest, eftersom Intel Core 2 Duo processorn är mycket bra för spel, däremot har den inte lika bra grafikkort, så välj själv vilken du vill köpa, elelr konfigurera en av de istället. Själv skulle jag tagit den första med GeForce 8600 och Intel Core 2 Duo, den är mycket billig för att vara så bra. Citera
Gäst Denieru Skrivet 6 Oktober 2007 Rapport Skrivet 6 Oktober 2007 Helt klart. Den första är nog dock den jag rekommenderar mest, eftersom Intel Core 2 Duo processorn är mycket bra för spel, däremot har den inte lika bra grafikkort, så välj själv vilken du vill köpa, elelr konfigurera en av de istället. Själv skulle jag tagit den första med GeForce 8600 och Intel Core 2 Duo, den är mycket billig för att vara så bra.Man kan ju konfigurera den första så man får ett bättre grafikkort om man vill. :) Btw, har också funderat på att köpa en av kompletts datorer, klarar den första BF 2142? :o Ganska krävande spel, men vill veta. :P Spelar CS och WoW också, men det ska nog inte vara några problem. Citera
Aircondition Skrivet 6 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 6 Oktober 2007 BF2142 klarar jag på högsta inställningar utan lagg med GeForce 7950 GT, 1GB Ram och kass processor. Inget spel att rekommendera f.ö. nacho: Funderar lite på att ta den första med 8800 GTS. Men klarar den verkligen de ovan nämnda spelen på höga inställningar? Citera
g1zm0 Skrivet 6 Oktober 2007 Rapport Skrivet 6 Oktober 2007 BF2142 klarar jag på högsta inställningar utan lagg med GeForce 7950 GT, 1GB Ram och kass processor. Inget spel att rekommendera f.ö. nacho: Funderar lite på att ta den första med 8800 GTS. Men klarar den verkligen de ovan nämnda spelen på höga inställningar? jag skulle tro att dom klarar av det för dom ser väldigt bra ut Citera
ajar Skrivet 8 Oktober 2007 Rapport Skrivet 8 Oktober 2007 (redigerat) BF2142 klarar jag på högsta inställningar utan lagg med GeForce 7950 GT, 1GB Ram och kass processor. Inget spel att rekommendera f.ö. nacho: Funderar lite på att ta den första med 8800 GTS. Men klarar den verkligen de ovan nämnda spelen på höga inställningar? Minimum kraven för Crysis är GeForce 7800 GTS. Du kan t.o.m. lira Crysis med höga inställningar om du använder ett GeForce 8400. Så länge kortet ingår i 8000 serien bör du kunna klara av det. En Intel Core 2 Duo processor gör ju inte saken sämre för den delen. Var inte orolig för att datorn inte kommer palla Crysis med 8800 GTS, som är ett av de bästa korten efter Nvidia's Ultra kort. Du kommer lätt kunna lira det på högsta inställningarna, vare sig det är GeForce 8400, 500 eller 600. Redigerat 8 Oktober 2007 av nacho Citera
Aircondition Skrivet 8 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 8 Oktober 2007 Jo, Crysis har ju faktiskt visat sig vara snällt mot äldre datorer. Just nu vet jag inte riktigt vilken jag ska välja. Kommer antagligen lägga till GeForce 8800 GTS 640mb och bättre nätaggregat på den jag köper i alla fall. Med allt jag ska ha på den första blir det 11 400 och den andra blir det ett lakan dyrare. Dock har ju den sista bättre processor. Men när man beställer på komplett, får man datorn ihopsatt eller bygger själv? Citera
ajar Skrivet 9 Oktober 2007 Rapport Skrivet 9 Oktober 2007 (redigerat) Det beror på. Väljer du någon av de där två datorerna är den redan ihopsatt. Väljer du däremot ett paketerbjudande får du sätta ihop burken själv. Det är dock inget jag rekommenderar dig att göra då du måste köpa operativsystem för sig, och för att du dessutom inte kan välja bort något och bytta ut det mot något annat. Det blir visserligen billigare, men i längden ändå dyrare pågrund av att operativsystem och skärm säljs separat. Redigerat 9 Oktober 2007 av nacho Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.