Hoppa till innehåll

Politiska Partier Som Är Eller Anklagas För Att Vara Främlingsfientliga


Guggo

Rekommendera inlägg

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Partier som till exempel ND, vilka är för saker som repatrering och likande dumheter borde knappt få öppna käften om du frågar mig.

Vi har ju yttrandefrihet. Ska t ex vänsterpartierna säga vad de tycker så ska även andra få det. Spelar ingen roll vilka åsikter isåfall.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Majoriteten av svenskarna är förnuftiga och röstar inte på icke-demokratiska partier som siktar på fascism, nazism, kommunism el.dyl. Ett tystande av dessa partier går inte att försvara, för då skulle demokratins företrädare bli lika diktatoriska som företrädarna för de onda partierna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan nog inte direkt hindra deras framväxt. Även om dessa partier skulle komma till makten, vilket inte är direkt troligt, skulle de ändå inte kunna orsaka någon större skada då de är för oorganiserade och för dumma.

jag kan inte riktigt hålla med om det. förvisso tvivlar jag på att något av dessa partier kommer kunna ta sig in i riksdagen. på kommunal nivå däremot kan dom bli ett problem. i många kommuner har till exempel SD vågmästarroller vilket kanske inte är så bra.. i många av de fallen ha de större partierna mer eller mindre kört över dem genom att gå ihop med varandra vilket gör satt ingen tar debatt med SD vilket jag tycker är det, det är ju trots allt folk som röstat på dem så de ska ha någonting att säga till om oavsett om de är främlingsfientilga
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Exakt, varför skulle det vara något skillnad där. Spelar ingen roll om det är demokratiska eller inte. En räddning för sverige vore om vi istället blev en republik.

Tyskland var tekniskt sett republik under Adolfs ledning. Iran är en republik. Nordkorea är en "republik". Republik≠demokrati. Demokrati bestäms inte efter statsskicket eller efter vad man kallar sig (jfr Demokratiska folkrepubliken Korea), utan efter hur demokratiska ideal efterlevs i samhället. Sverige är en demokrati; vi tillämpar parlamentarism, har yttrandefrihet och fria och hemliga val vart fjärde år. Den konstitutionella monarkin har inget med demokratin att göra. I denna fråga företräder jag inte (mp), utan mig själv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Majoriteten av svenskarna är förnuftiga och röstar inte på icke-demokratiska partier som siktar på fascism, nazism, kommunism el.dyl. Ett tystande av dessa partier går inte att försvara, för då skulle demokratins företrädare bli lika diktatoriska som företrädarna för de onda partierna.

Det kommer det dock bli ändring på när dagens ungdomar får börja välja. Jag tror inte riktigt att du förstår hur främlingsfientliga framför allt ungdomar här i Skåne är. Nästan alla jag känner är antingen rasister, främlingsfientliga eller så har de kritisk syn på invandringspolitiken som den är idag. Ni ska få se, SD kommer få fler röster än ni alla tror i nästa val. De har redan fått majoriten av rösterna i Landskrona, och det kommer de få där jag bor och på många andra ställen i Skåne också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Invandringspolitiken i sig är inte misslyckad, utan integrationspolitiken har haft en del brister. Våra nya grannar och medmänniskor som flyttar till Sverige skall få behålla sin kultur och kunna dela med sig av den med infödda svenskar. Samtidigt skall de kunna ta till sig vår kultur. Undervisningen i skolan (huvudsakligen samhällskunskap) håller inte måttet i de sydligaste delarna av landet där en så stor andel röstar på icke-demokratiska partier. Har man förstått demokrati och allas lika värde, röstar man inte på (sd) el. dylika partier. Personer som uttrycker främlingsfientliga åsikter bör få IG/ej uppfyllt målen i samhällskunskap. Demokrati skall vara det mest grundläggande för att kunna få godkänt i samhällskunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, dem har rätt att uttrycka sig om sina åsikter, men till en viss gräns, samma sak gäller för Vänsterpartiet, Moderaterna, Socialdemokraterna etc.

 

Men det känns som att det enda dem pratar om är invandrarpolitiken, om dem någon gång i framtiden blir valda, hur i h*lvete ska de klara av de andra viktigare fronterna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...