Hoppa till innehåll

The Sims 2 Otroooligt Segt!

DJChris

Rekommendera inlägg

Hallååå fett jobbigt jag har installerat the sims 2 och försökt att installera the sims 2 nattliv,studentliv,djurliv, arbetsliv,julpaket,glitter och glamour och åretrunt.och det går bara att installera the sims 2 när jag försöker installera dom andra så går det inte,och när jag ska sätta på the sims 2 så kommer det en ruta med ett rött kryss :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att The Sims 2 laggar är inte att du har en dålig dator utan att spelet är otroligt dåligt kodat. DE ANVÄNDER BMP! *BRRR* *RYSER VID BLOTTA TANKEN* *VILL SPY* För er som inte vet är .bmp ett icke-komrimerat bildformat som är världens sämsta bildformat. En bmp bild på 1MB blir ungefär 10kB om man konverterar till PNG (beror på vilken converter samt ursprungsbilden). texturerna i The Sims kanske tar upp 500 MB, om de använt PNG hade det istället varit ca. 5MB! EN OTROLIG SKILLNAD! Rent kodmässigt och prestandamässigt är The Sims 2 en mardröm och jag förstår inte hur seriösa företag kan använda bmp-bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att The Sims 2 laggar är inte att du har en dålig dator utan att spelet är otroligt dåligt kodat. DE ANVÄNDER BMP! *BRRR* *RYSER VID BLOTTA TANKEN* *VILL SPY* För er som inte vet är .bmp ett icke-komrimerat bildformat som är världens sämsta bildformat. En bmp bild på 1MB blir ungefär 10kB om man konverterar till PNG (beror på vilken converter samt ursprungsbilden). texturerna i The Sims kanske tar upp 500 MB, om de använt PNG hade det istället varit ca. 5MB! EN OTROLIG SKILLNAD! Rent kodmässigt och prestandamässigt är The Sims 2 en mardröm och jag förstår inte hur seriösa företag kan använda bmp-bilder.

Det är inte därför. Har man en bra ´dator ska det ju inte lagga. Fattar inte vrf du fumlar om en helt annan grejj..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar ingen roll , det ska gå att spela endå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...