Sosoo Skrivet 3 November 2007 Rapport Dela Skrivet 3 November 2007 Hallååå fett jobbigt jag har installerat the sims 2 och försökt att installera the sims 2 nattliv,studentliv,djurliv, arbetsliv,julpaket,glitter och glamour och åretrunt.och det går bara att installera the sims 2 när jag försöker installera dom andra så går det inte,och när jag ska sätta på the sims 2 så kommer det en ruta med ett rött kryss :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 4 November 2007 Rapport Dela Skrivet 4 November 2007 DJChris: Gick det att spela bra innan du formaterade om datorn?? Sosoo: Försök med att installera i felsäkert läge.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 5 November 2007 Rapport Dela Skrivet 5 November 2007 Anledningen till att The Sims 2 laggar är inte att du har en dålig dator utan att spelet är otroligt dåligt kodat. DE ANVÄNDER BMP! *BRRR* *RYSER VID BLOTTA TANKEN* *VILL SPY* För er som inte vet är .bmp ett icke-komrimerat bildformat som är världens sämsta bildformat. En bmp bild på 1MB blir ungefär 10kB om man konverterar till PNG (beror på vilken converter samt ursprungsbilden). texturerna i The Sims kanske tar upp 500 MB, om de använt PNG hade det istället varit ca. 5MB! EN OTROLIG SKILLNAD! Rent kodmässigt och prestandamässigt är The Sims 2 en mardröm och jag förstår inte hur seriösa företag kan använda bmp-bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puddels Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 det gick segt för mig me men tabort nåt annat spel som tar mycke plats i datorn eller av instalera nåra små spel [/size]så nu ska det funka hopas det :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 Pentium 4 + 256mb i RAM = SKIT Uppdatera ram och proccessor. Den Datorn ska klara av The Sims, det är inte ett så krävande spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 Anledningen till att The Sims 2 laggar är inte att du har en dålig dator utan att spelet är otroligt dåligt kodat. DE ANVÄNDER BMP! *BRRR* *RYSER VID BLOTTA TANKEN* *VILL SPY* För er som inte vet är .bmp ett icke-komrimerat bildformat som är världens sämsta bildformat. En bmp bild på 1MB blir ungefär 10kB om man konverterar till PNG (beror på vilken converter samt ursprungsbilden). texturerna i The Sims kanske tar upp 500 MB, om de använt PNG hade det istället varit ca. 5MB! EN OTROLIG SKILLNAD! Rent kodmässigt och prestandamässigt är The Sims 2 en mardröm och jag förstår inte hur seriösa företag kan använda bmp-bilder.Det är inte därför. Har man en bra ´dator ska det ju inte lagga. Fattar inte vrf du fumlar om en helt annan grejj.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 Anledningen till att The Sims 2 laggar är inte att du har en dålig dator utan att spelet är otroligt dåligt kodat. DE ANVÄNDER BMP! *BRRR* *RYSER VID BLOTTA TANKEN* *VILL SPY* För er som inte vet är .bmp ett icke-komrimerat bildformat som är världens sämsta bildformat. En bmp bild på 1MB blir ungefär 10kB om man konverterar till PNG (beror på vilken converter samt ursprungsbilden). texturerna i The Sims kanske tar upp 500 MB, om de använt PNG hade det istället varit ca. 5MB! EN OTROLIG SKILLNAD! Rent kodmässigt och prestandamässigt är The Sims 2 en mardröm och jag förstår inte hur seriösa företag kan använda bmp-bilder. Spelar ingen roll , det ska gå att spela endå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.