Karokikiri Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 va e RP server för nåt? e de som pvp va e pvp server och va e pve>? va e de för skilnad, ochkan man döda alla i rp? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 (redigerat) RP är roleplaying, det är en server där man rollspelar helt enkelt. Man måste också följa RP reglerna. Skillnaden på RP och PVP är att på PVP rollspelar man inte, och i RP kan man inte attackera varandra förutom i huvudstäderna. (Från det jag vet) Sedan så finns det RPPVP som är en blandning av RP och PVP, det är som en PVP server fast man rollspelar helt enkelt. PvE orkade jag inte skriva om så jag kopierar Wikipedia. Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/World_of_warcraft#PvE Player versus Environment (spelare mot miljön) är en spelstil som gynnar spelare som föredrar att bekämpa i huvudsak monster och icke-spelare. Man löper inte risken att ständigt bli nerhuggen av vem som helst som känner för det, utan mesta energin kan läggas på att lösa uppdrag och samla resurser. På PvE-servrar förekommer viss "fri PvP", då endera sidan väljer att attackera en bas eller en NPC (vissa uppdrag kräver att NPCer som flaggar angripare som öppna för PvP besegras). Motståndarsidan har då även på PvE-servrar möjlighet att försvara sina allierade NPCer eller sina baser, varvid PvP-konflikt uppstår. Gankning i ordets egentliga mening förekommer dock inte på PvE-servrar, annat än i periferin till allmän, oplanerad PvP. En spelare av låg nivå som deltagit i PvP-strid kan attackeras av spelare från motståndarsidan under en tid därefter och är då öppen för gankning. Horde- och Alliance-spelare kan fortfarande inte kommunicera annat än med gester och kroppsspråk. Vet att jag förklarar dåligt, men hoppas att det var till lite hjälp iallafall. Redigerat 29 Oktober 2007 av Denieru Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 Normal server: Hey m8 whats up? RP Server: Hello sir Galhadin, What can i do for you? (Galhadin = Random name) På RP server måste man leva sig in i sin karaktär, och då får man inte gå runt och säga OMG PWNED FFS och Slang och sånt. Sen finns det ju RPPvP servrar, dom är likadana bara att dom är PvP. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg