Easton Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 Hur skriver man 555 med romerska siffror? skulle bli tacksam för svar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhark Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 DLV Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
runrun143 Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 finns det ett D i romerska siffror :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smiter Skrivet 30 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2007 ja det finns...D är 500... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Papegojskit Skrivet 31 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2007 Så 600 är E? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 31 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2007 Nej, romerska siffror fungerar på ett annat sätt. Man kombinerar så att man får det tal man vill ha. I=1 V=5 Vill jag då ha 6 så tar jag 5+1, alltså V+I = VI. Så i det fallet är det DC. C=100 (om jag minns rätt.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dicecursor Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Nej, romerska siffror fungerar på ett annat sätt. Man kombinerar så att man får det tal man vill ha. I=1 V=5 Vill jag då ha 6 så tar jag 5+1, alltså V+I = VI. Så i det fallet är det DC. C=100 (om jag minns rätt.) Coolt ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Vad lär ni er i skolan nuförtiden egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Vad lär ni er i skolan nuförtiden egentligen?Vad menar du med det? Jag lärde mig sånthär i typ 4an kanske. :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Papegojskit Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Buhuu, jag lärde mig det via Final Fantasy när jag var 11... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 Vad lär ni er i skolan nuförtiden egentligen?undrar jag med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 1 November 2007 Rapport Dela Skrivet 1 November 2007 det lärde man sig genom romar spel typ caesar 3 ju :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.