Hoppa till innehåll

Vad Tycker Ni Om Djurpälsar?


Gäst GunsNroses
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Kaktus-Killen

Det finns "humana" sätt att ta död på djur, utan att förstöra pälsen, nu kommer jag inte ihåg vad det heter men det är som en pistol fast istället för att avfyra en kula, så skuler man en cylinder, man sätter "pistolen" mot djurets panna och trycker av, cylindern träffar djuret och inget mer djur. Fast jag fattar inte poängen me päls, tycker inte ens det är snyggt.

 

Soad_token

Även om det finns "humana" sätt att ta död på djuren så varför ska vi över huvud taget döda dem bara för skojs skull?

 

 

och jag som trodde ni pratade om djurpälsar eller kött..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det finns "humana" sätt att ta död på djur, utan att förstöra pälsen, nu kommer jag inte ihåg vad det heter men det är som en pistol fast istället för att avfyra en kula, så skuler man en cylinder, man sätter "pistolen" mot djurets panna och trycker av, cylindern träffar djuret och inget mer djur. Fast jag fattar inte poängen me päls, tycker inte ens det är snyggt.

 

Soad_token

Även om det finns "humana" sätt att ta död på djuren så varför ska vi över huvud taget döda dem bara för skojs skull?

 

 

och jag som trodde ni pratade om djurpälsar eller kött..

 

Klart att djuren skinnflås för att bli till nöjen åt dem som är så snuskit rika att de har råd att köpa en djurpäls. Och som chainsawkitten säger, hur humant dödandet än är så är det så jäkla onödigt att man inte kan kalla dem som tillverkar pälsar och de som bär dom för idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

Sen får man även ta och se ännu mer kritiskt på det. Om vi tar hundar som ett exempel. En del hundar har anfallit människor men det har nästan alltid berott på hur dens ägare varit mot den. Sedan ska hunden avlivas. Själv tycker jag att ägaren borde avlivas om något...

kunde knappt sagt det bättre själv
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är sjukt, i dagens läge har vi inge behov av pälsar från djur, det finns fejk pälsar om man måste ha en. Sedan är det inte humant att slita pälsen av levande djur, fatta hur det skulle vara att slita skinnet av en levande människa.

 

Seriöst man kan inte jämföra djur med människor. Människor går före och vill vi ha pälskläder så använder vi pälskläder. Kommer inte ändras. Har inget emot att det produceras men skulle inte använda själv för utseendets skull.

 

Enda anledningen till att man gör pälsjackor och liknade saker är för att alla dessa rika fjantar vill visa hur rika dom är. Alla har rätt att tycka vad dom vill och man får jämföra vad man vill så du kan inte säga att jag inte kan jämföra människor med djur för det gör jag om jag vill.

 

Okej, du kan göra det, inget emot det. Men det kan aldrig jämföras officiellt. Människan är mer värd och prioriteras före.

 

Människans nöjen > djuren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, du kan göra det, inget emot det. Men det kan aldrig jämföras officiellt. Människan är mer värd och prioriteras före.

 

Människans nöjen > djuren.

Ser man på världen så trångsynt som du så kan man börja undra, du må anse att djuren är ditt nöje men det betyder inte att det är rätt, och du kan därför inte kalla det för officiellt, det är bara dina själviska drag som gör att du ser det så vi människor kommer dö ut först av den här tiden för vi är så själviska och tänker i dina banor att vi lika bra kan ta kål på oss själva redan nu. Världen kan aldrig fungera om den vore till enbart för människan och dens patetiska vilja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns "humana" sätt att ta död på djur, utan att förstöra pälsen, nu kommer jag inte ihåg vad det heter men det är som en pistol fast istället för att avfyra en kula, så skuler man en cylinder, man sätter "pistolen" mot djurets panna och trycker av, cylindern träffar djuret och inget mer djur. Fast jag fattar inte poängen me päls, tycker inte ens det är snyggt.

 

Soad_token

Även om det finns "humana" sätt att ta död på djuren så varför ska vi över huvud taget döda dem bara för skojs skull?

 

OM du tänker debattera så kan du ju börja med att läsa andras inlägg först. Jag får väll ta det igen så att alla hänger med,

Jag fattar inte poängen med päls som kläder

Det jag var ute efter med mitt inlägg är att inte alla djur som dödas får lida, det finns humanare sätt att döda djur på än det i filmen. Det känns nämligen som att ni sitter och triggar upper över något som inte alltid stämmer.

 

Ps. Vad menar du med:"döda dem bara för skojs skull"? Ds.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att citera mig själv:

Ja... att ta död på dem för pälsarnas skull är ju bara för det höga nöjets skull. Att få "vara fin" (vilket det inte är) är ju också en slags nöje. Det är inget livsnödvändigt eller nödvändigt på något sätt utan bara för att göra oss tillfreds.
Är att vara fin något annat än ett nöje? Är det en livsnödvändighet? Nej, alltså är det bara för att egoistiska personer ska få ha på sig döda djur för skojs skull.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...