Hoppa till innehåll

Angående Runescape Forumet Här På Fuska.se.


Coldplay

Rekommendera inlägg

Tjenare, jag är relativt ny här på fuska.se och försöker lära mig hur forumet fungerar och dess funktioner. (Ni verkar ha mycket bättre kontroll på forumet än det fuska jag är moderator på, applåder!) :)

Det är dock en sak jag är lite besviken på och det är rs forumet.

 

Flera spelare försöker sälja sina gubbar för fuska mynt, vilket bryter mot Jagex regler. (Ägarna av runescape.)

Eftersom det bryter mot jagex regler, tycker jag att ni moderatorer borde ta krafttag mot det där och det skall helt klart inte accepteras.

Jag vet inte vilken sorts bestraffning ni har, men det borde iallafall ses som en form av brott vilket i sin tur borde resultera i ett straff.

 

Om ni lyckas lösa det här, så är även rs & tibia forumet perfekt.

Tack på förhand!

 

/ Eder Coldplay, aka Metallist_M.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hej.

Välkommen till fuska.se och tack för berömmen.

 

Vi har lite problem med dessa tådar som handlar om att man vill sälja/köpa olika sorters gubber och account m.m, dels blir inte tillverkarna glada och dels blir det massor med spam i forumet. Dessa olika trådar har spridit sig genom alla onlinespelforum såsom WoW, Tibia, Habbo, Runescape m.m.

 

Eftersom Köp/sälj marknaden här på fuska.se inte tillåter några som helst virtuella föremål, utan endast fysiska föremål så får man inte sälja dessa gubbar där. Då vi moderatorer inte har någon kontroll i köp och sälj så blir det upp till admin att ta hand om det, fast då han har så pass mycket annat att göra så prioriterar han.

 

Hur som helst så har denna frågan varit uppe tidigare och vi har fått svaret från admin att låta trådarna ligga tills vi hittat en bättre lösning. Förhoppningsvis kommer denne förr eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, så om jag har uppfattat det rätt så är dessa bytesaffärer precis lika regelbrytande här som på alla andra ställen.

Men kan jag påskynda processen genom att anmäla dessa trådar/inlägg?

För det här börjar likna en form av svartmarknad. :mellow:

 

Tack för ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte reglerna så bra på Runescape, men det är väll in-game som man inte får sälja sitt acc?

Yttra dig inte om något du inte har kunskap om, så här lyder runescape's regler:

 

"Why do we have this rule?

 

We have this rule for three reasons: Firstly because we don’t want RuneScape to be just a game in which you can buy your way to success, if we let players start doing this it devalues the game for other players. We feel your status in real-life shouldn’t affect your ability to be successful in the game. Secondly we cannot monitor the transactions made between players outside the game, and if players swap items for external benefits we can’t see, to us it looks like an unbalanced suspicious trade. Thirdly, often when players attempt to break this rule and sell items for real cash the items are actually stolen, so you could even end up getting in trouble for receiving stolen property. If you purchased an account you might find it suddenly returned to the original rightful owner and yourself out of pocket.

 

I have seen an account for sale on Ebay, what should I do?

 

Please rest assured that members of Jagex staff check all known auction sites on a daily basis to ensure that no RuneScape accounts are sold via an online auctioning web site.

 

It should be remembered that all accounts (and items) remain the property of Jagex at all times, and we will not hesitate to remove such items from the game if we have evidence that rule breaking has taken place."

 

Copyright Jagex - 07.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det du kopierade senast har inget med oss att göra, vilket inte tvingar oss till att ta bort dessa trådar. Jagex crew kollar de största internetsäljar-siterna. Såsom t.ex Ebay.

Det är därför vi inte har givit någon regel här på forumet om att sälja sådana saker tillsvidare.

 

Att anmäla dessa trådar skulle jag inte rekommendera då vi kommer ignorera dessa iallafall.

Vi har fått ett besked av admin att låta dessa trådar ligga tills vi hittar en bättre lösning. Som jag skrev tidigare.

 

Men vill du sätta dit dessa som säljer så kan du alltid kontakta Jagex själva och berätta om det. Då detta står i reglerna du postade ovanför så kommer dom att radera sakerna dom säljer samt gubben i vissa fall. Om det finns bevis för att dom säljer.

 

 

Citerar admins inlägg:

Tillsvidare så är dessa trådar hänvisade till respektive forum. Köp & sälj gäller enbart fysiska varor som nämnt.

 

Även om det bryter mot TOS att sälja/köpa i de flesta fall så är det ju inget som går att hejda och troligen så skapar ett förbud mot detta bara irritation på forumet vilket är rätt onödigt. Sedan är ju även många intresserade av att köpa så jag tycker personligen vi bör låta det fortgå i "spelforumen".

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst mithril

kan man inte typ ta folk som kan vara ''general'' i onlinespel forumet så sköter de det nån seriös då isåfall det är nog bästa lösningen elelr?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det du kopierade senast har inget med oss att göra, vilket inte tvingar oss till att ta bort dessa trådar. Jagex crew kollar de största internetsäljar-siterna. Såsom t.ex Ebay.

Det är därför vi inte har givit någon regel här på forumet om att sälja sådana saker tillsvidare.

 

Att anmäla dessa trådar skulle jag inte rekommendera då vi kommer ignorera dessa iallafall.

Vi har fått ett besked av admin att låta dessa trådar ligga tills vi hittar en bättre lösning. Som jag skrev tidigare.

 

Men vill du sätta dit dessa som säljer så kan du alltid kontakta Jagex själva och berätta om det. Då detta står i reglerna du postade ovanför så kommer dom att radera sakerna dom säljer samt gubben i vissa fall. Om det finns bevis för att dom säljer.

Men efter att ha läst ditt tidigare inlägg så fick jag bilden att varken ni eller någon av skaprna av spelet accepterade detta, men då kanske jag har missuppfattat?

Så om jag anmäler fuska.se till jagex och de ger er en påpekan, kommer ni då att införa en sådan regel? För jag förstår inte riktigt hur ni resonerar, 80% av de som säljer accounts här på fuska.se försöker lura andra (vilket jag har märkt då de har fejkade bilder, osv.) och resulterar i att folk slutar både runescape samt fuska.se

 

Aja, nu har jag fått det jag vill sagt.

Tack för ditt sammarbete. :)

 

- Coldplay -

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har Jagex med fuska.se att göra? Jagex kan nog inte göra ett skit.

Om jag skulle berätta att det föregår account försäljning här på fuska så skulle jagex vidta vissa åtgärder, jag vet att det har förekommit mot andra svenska sidor som blocket etc.

 

Så jagex kan visst agera, även om det är en svensk sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Vad har Jagex med fuska.se att göra? Jagex kan nog inte göra ett skit.

Om jag skulle berätta att det föregår account försäljning här på fuska så skulle jagex vidta vissa åtgärder, jag vet att det har förekommit mot andra svenska sidor som blocket etc.

 

Så jagex kan visst agera, även om det är en svensk sida.

 

Pågrund av att det knappt finns några annonser här tror jag inte att de skulle göra ett j*vla skit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...