Julihann Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 Jag har bestämt mig för köpa nästan alla (eller alla) zelda spelen (i sakta takt, jag vill inte bli pank he,he.) Därför undrar jag, någon kunde skriva upp alla utgivna zelda spelen. Och/eller skriva en lista på alla spelen som följer storyn, (Från först spelet som följer storyn, till det senaste). Jag skulle bli hemst tacksam. :) MVH Från mig
Kuzune Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 (redigerat) Alla Zelda-spel i ordning: - The Legend Of Zelda (NES, 1987) - Zelda II: The Adventure Of Link (NES, 1988) - A Link To The Past (SNES, 1992) - Link's Awakening (Game Boy, 1993) - Ocarina Of Time (Nintendo 64, 1998) + Ocarina Of Time: Master Quest (2003) - Majoras Mask (Nintendo 64, 2000) - Oracle Of Ages (Game Boy, 2001) - Oracle Of Seasons (Game Boy, 2001) - A Link To The Past (Game Boy Advance, 2002) - The Wind Waker (Gamecube, 2003) - Four Swords Adventures (Gamecube, 2004) - The Minish Cap (Game Boy Advance, 2005) - Twilight Princess (Gamecube / Wii, 2005) - Phantom Hourglass (Nintendo DS, 2007) Det var alla vanliga Zelda-spel, sen finns det även tre CD-i spel, men dem ska vi inte prata om :lol: (har inte spelat nåt av dem själv, men det är allmänt känt att dem är extremt dåliga). Och snart kommer även Link's Crossbow Training till Wii, men det är inte ett riktigt Zelda-spel. Det är varken lätt eller billigt att köpa alla, eftersom du även måste ha konsolerna, och det finns Zelda-spel till precis alla Nintendos konsoler. Sen finns det ju dock emulatorer. Redigerat 5 November 2007 av KuzunE
Torayami Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 (redigerat) Notera: Detta är en teori om Zelda historien av gametrailers.com men jag tycker att den värkar stämma väldigt bra så det är den jag går efter. Och nu alla Zelda spel i ordningen som storyn går: Allt började med Minish cap. Efter det utspelade sig Ocarina of time, när Link åker tillbaka i slutet och Zelda stannar kvar blir det som om två Hyrule börjar Hyrule A och Hyrule B. Hyrule A Majoras mask Links awakening Zelda 1 Link's adventure Four swords A link to the past Oracle of seasons Hyrule B Twilight princess The wind waker Phantom hourglass Oracle of ages Kolla på denna gametrailers.com videon så fattar ni allt vad jag menar med Hyrule A & B Video Kolla också på deras andra videor i serien (det finns 6 stycken) så lär ni er mera om The legend of Zelda. Redigerat 5 November 2007 av Mornie
Julihann Skrivet 5 November 2007 Författare Rapport Skrivet 5 November 2007 Tack så mycket :) p.s Jag kommer nog skaffa alla. He,he och de som känner mig privat, vet att jag inte ger upp så lätt. MVH Från mig :thanks:
Torayami Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 Jag kommer skaffa alla själv. Saknar bara ett + Cd-I spelen men inte alla i orginal. Det är det jag kommer skaffa mig.
Julihann Skrivet 6 November 2007 Författare Rapport Skrivet 6 November 2007 (redigerat) Jag kommer skaffa alla själv. Saknar bara ett + Cd-I spelen men inte alla i orginal. Det är det jag kommer skaffa mig. Åhh. Coolt :) Jag har just köpt ett Wii konsol med några spel. He, he utav två är zelda. Fast jag är ganska pank nu :( Föresten vilket spel är det du inte har? Redigerat 6 November 2007 av Julihann
Torayami Skrivet 6 November 2007 Rapport Skrivet 6 November 2007 Cd-I spelen och Link's awakening. Sen saknar jag MM, Zelda 1, ALTTP och TAOL i orginal.
Julihann Skrivet 7 November 2007 Författare Rapport Skrivet 7 November 2007 Cd-I spelen och Link's awakening. Sen saknar jag MM, Zelda 1, ALTTP och TAOL i orginal. Ok, lycka till då med sammlandet :)
Rekommendera inlägg