Kylle Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 Är det stor skillnad mellan A-kurserna och B-kurserna i matte och engelska, eller kan vem som helst klara av det? Funderar på att börja läsa det snart eftersom jag antagligen komer att läsa vidare efter gymnasiet och de flesta kurserna kräver ju det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xantanos Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 a kursen är mest repition medans b brukar vara lite nytt, tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jilde94 Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 ingen aning men lite skilnad borde det ju vara Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 Matematik B är bara 50 poäng, men praktiskt taget bara nya saker, såsom parabler, symmetrilinjer, koefficienter, andragradsfunktioner, ekvationssystem, vertex, algebra m.m. Svårighetsgraden beror helt på personen själv. Om man finner matematik svårt, är B-kursen svår. Om Engelska B vet jag bara att man kommer titta lite närmare på släktskap (orkar inte vänta!!! ;)). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 8 November 2007 Rapport Dela Skrivet 8 November 2007 A-kursen (matematik) är praktiskt taget bara repetition från högstadietiden, B är nya saker. A-kursen (engelska) har för mig än sålänge mest inneburit repetition, men vad jag förstått så är det olika. B-kursen vet jag inte alls vad den innehåller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 10 November 2007 Rapport Dela Skrivet 10 November 2007 Matematik B är bara 50 poäng, men praktiskt taget bara nya saker, såsom parabler, symmetrilinjer, koefficienter, andragradsfunktioner, ekvationssystem, vertex, algebra m.m. Svårighetsgraden beror helt på personen själv. Om man finner matematik svårt, är B-kursen svår. Om Engelska B vet jag bara att man kommer titta lite närmare på släktskap (orkar inte vänta!!! ;)). Jag har aldrig hört talas om parabler, symmetrilinjer och vertex och jag läser MaD för fanken. :POm man ska läsa MaB på en termin så är det lite jobbigt faktiskt. Bara man inte har för svårt för matte så klarar man det. När det gäller EngB så är det inget märkvärdigt jämfört med A-kursen.. Man ska använda mindre svenska och läsa en del om engelsk historia. Har man en bra lärare är det bara lätt och jätteskoj. Läser EngC nu, det är verkligen inte svårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BornInBarcelona Skrivet 10 November 2007 Rapport Dela Skrivet 10 November 2007 Jag har själv just läst klart matte A. matte B är lite svårare men bra att ha läst Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 10 November 2007 Rapport Dela Skrivet 10 November 2007 Matematik B är bara 50 poäng, men praktiskt taget bara nya saker, såsom parabler, symmetrilinjer, koefficienter, andragradsfunktioner, ekvationssystem, vertex, algebra m.m. Svårighetsgraden beror helt på personen själv. Om man finner matematik svårt, är B-kursen svår. Om Engelska B vet jag bara att man kommer titta lite närmare på släktskap (orkar inte vänta!!! ;)). Jag har aldrig hört talas om parabler, symmetrilinjer och vertex och jag läser MaD för fanken. :POm man ska läsa MaB på en termin så är det lite jobbigt faktiskt. Bara man inte har för svårt för matte så klarar man det. När det gäller EngB så är det inget märkvärdigt jämfört med A-kursen.. Man ska använda mindre svenska och läsa en del om engelsk historia. Har man en bra lärare är det bara lätt och jätteskoj. Läser EngC nu, det är verkligen inte svårt! kommer du göra CAE (?), Cambridge Exam eller wtf det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kylle Skrivet 11 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 OK, då vet jag. Så om man har lätt för matte och engelska är det inga problem alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 kommer du göra CAE (?), Cambridge Exam eller wtf det är? Vad är det? :P Jag läser mest EngC för att jag har lätt för engelska och det kan behövas i arbetslivet. OK, då vet jag. Så om man har lätt för matte och engelska är det inga problem alltså?Precis. No problems at all. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 13 November 2007 Rapport Dela Skrivet 13 November 2007 CAE är något certifikat utarbetat av cambridge som man kan ha i sitt cv, tydligen användbart om man ska arbeta utomlands =p Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Matematik B är bara 50 poäng, men praktiskt taget bara nya saker, såsom parabler, symmetrilinjer, koefficienter, andragradsfunktioner, ekvationssystem, vertex, algebra m.m. Svårighetsgraden beror helt på personen själv. Om man finner matematik svårt, är B-kursen svår. Om Engelska B vet jag bara att man kommer titta lite närmare på släktskap (orkar inte vänta!!! ;)). Jag har aldrig hört talas om parabler, symmetrilinjer och vertex och jag läser MaD för fanken. :POm man ska läsa MaB på en termin så är det lite jobbigt faktiskt. Bara man inte har för svårt för matte så klarar man det. När det gäller EngB så är det inget märkvärdigt jämfört med A-kursen.. Man ska använda mindre svenska och läsa en del om engelsk historia. Har man en bra lärare är det bara lätt och jätteskoj. Läser EngC nu, det är verkligen inte svårt! Parabler, symmetrilinjer och vertex är något som ingår i MaB, hur kan du inte hört talas om det? :o Vi pratade till och med om det på msn någon gång förra året tror jag :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.