Fillifjonkan Skrivet 10 December 2007 Rapport Dela Skrivet 10 December 2007 Finns det något gratis program som man kan skapa CD/DVD image-filer utan att man har en brännare? I nero går det, men det är ju inte gratis... Alla program som jag hittar måste man ha en brännare för att kunna skapa image-filen. Detta pga att man måste välja vilken enhet man ska bränna till när image-filen är skapad. Och varför jag vill att de tska vara gratis är pga att det är till ett skolarbete (datorteknik). Du borde skaffa Deamon Tools. Där kan du skapa CD/DVD image-filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 10 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2007 (redigerat) Du borde skaffa Deamon Tools. Där kan du skapa CD/DVD image-filer. Har använt det länge så jag vet vad man kan göra med det. Daemontools är bara en slaks virtuel CD/DVD läsare... Redigerat 10 December 2007 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 25 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2007 Finns det något gratis program som man kan skapa CD/DVD image-filer utan att man har en brännare? I nero går det, men det är ju inte gratis... Alla program som jag hittar måste man ha en brännare för att kunna skapa image-filen. Detta pga att man måste välja vilken enhet man ska bränna till när image-filen är skapad. Och varför jag vill att de tska vara gratis är pga att det är till ett skolarbete (datorteknik). Du borde skaffa Deamon Tools. Där kan du skapa CD/DVD image-filer. Du hade visst rätt om att det går att skapa Image-filer i DeamonTools. Men du kunde ha sagt att det var i en ny version... Min kusin visade mig den nya Deamon versionen. Men har inte orkat kolla om man kan göra så som jag vill... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
klokka Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 Hur stor ska filen bli? 300MB tror jag är gränsen på testversionen av MagicISO, så om den är mindre än den, så kan du alltid ladda ner MagicISO och köra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 Hur stor ska filen bli? 300MB tror jag är gränsen på testversionen av MagicISO, så om den är mindre än den, så kan du alltid ladda ner MagicISO och köra. Det går ej att skapa image-filer i MagicISO om mna inte har en CD/DVD-brännare. Jag har då inte kommit på ett sätt att göra det på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 27 December 2007 Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 Power Iso funkar ypperligt till detta. Gjorde en iso av aoe2 på datan utan cd/dvd brännare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2007 hmm ok. Det måste jag ha missat helt totalt... Det ska alltså inte tjata om att jag måste sätta in en skiva, hmmm.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thomja Skrivet 28 December 2007 Rapport Dela Skrivet 28 December 2007 jag hängde inte med så mkt på de ni skrev men testa power ISO har en kompis som tycker att det e bra :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.