Hoppa till innehåll

Eget Spel?


Hemglass95

Rekommendera inlägg

Gäst alan.shalaji

FPS creator. Det är visserligen inte gratis i "vanliga" fall men du kan göra saker som jag tycker är "vanliga" om du förstår vad jag menar.

 

OBS, jag uppmanar dig inte till någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chainsawkitten, vi pratar med en 12-åring som frågar efter ett gratisprogram att göra spel med. Visst, gamemaker hade kanske passat till honom, men eftersom vi nu vet att han inte ens har tillräckligt med hjärna för att googla så är nog RPG Maker mer passande.

Han upptäcker Gamemaker när han är redo lol :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst XPLOSIV

fixa game maker och leta upp en guide.

Game Maker:

Game Maker 7.0 DEMO*

Game Maker 6.1 DEMO*

Gamer Maker 5.3

Game Maker 4.0

Game Maker 3.3

Game Maker 2.0

Game Maker 1.4

Guider:

http://www.yoyogames.com/make/tutorials/

 

 

*Inget typ 30dagars demo, men vissa effekter borttagna.

Redigerat av XPLOSIV
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Gäst alan.shalaji

Ändrat mig, FPS creator does suck :P Banorna laggar hela tiden. När jag hade arbetat på ett projekt i cirka 4 månader och sen ville testa det och såg att det tog 5 minuter för min gubbe att gå 1 meter på grund av lagg bara för att jag hade 7 gubbar i banan, blev jag skitdampig och tog bort skiten från datorn :P

 

Det bästa jag kan rekommendera dig är att börja programmera. Då kan man göra vilket spel man vill och man har inga gränser. Jovisst, programering kan vara skitsvårt men då rekommenderar jag dig DarkBasic. Det är en pissenkel version av Basic, som är gjord speciellt så att nybörjare som inte kan ett skvatt om programmering bara efter en vecka kan göra avancerade program och 3d spel :D Om du köper DarkBasic så tror jag att en bok på 740 sidor som förklarar hur du gör asbra spel, steg för steg, följer med. Jag är inte säker för jag fick boken från internet (lagligt).

Här är länken där du kan ladda ner ett Demo: http://darkbasicpro.thegamecreators.com/

Men jag rekommenderar dig till att köpa den. Det är värt det. Det är en massa människor som har skapat spel i DarkBasic som dem senare har sålt och tjänat rejält. Själv håller jag på att lära mig att programmera i det nu, men bara efter 2 dagar av läsande i den dära boken så kan jag skapa medelavancerade program :) Och jag visste ingenting om programmering för två dagar sen..

Redigerat av alan.shalaji
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ändrat mig, FPS creator does suck :P Banorna laggar hela tiden. När jag hade arbetat på ett projekt i cirka 4 månader och sen ville testa det och såg att det tog 5 minuter för min gubbe att gå 1 meter på grund av lagg bara för att jag hade 7 gubbar i banan, blev jag skitdampig och tog bort skiten från datorn :P

 

Det bästa jag kan rekommendera dig är att börja programmera. Då kan man göra vilket spel man vill och man har inga gränser. Jovisst, programering kan vara skitsvårt men då rekommenderar jag dig DarkBasic. Det är en pissenkel version av Basic, som är gjord speciellt så att nybörjare som inte kan ett skvatt om programmering bara efter en vecka kan göra avancerade program och 3d spel :D Om du köper DarkBasic så tror jag att en bok på 740 sidor som förklarar hur du gör asbra spel, steg för steg, följer med. Jag är inte säker för jag fick boken från internet (lagligt).

Här är länken där du kan ladda ner ett Demo: http://darkbasicpro.thegamecreators.com/

Men jag rekommenderar dig till att köpa den. Det är värt det. Det är en massa människor som har skapat spel i DarkBasic som dem senare har sålt och tjänat rejält. Själv håller jag på att lära mig att programmera i det nu, men bara efter 2 dagar av läsande i den dära boken så kan jag skapa medelavancerade program :) Och jag visste ingenting om programmering för två dagar sen..

Jag känner inte till att någon som har lyckas tjäna pengar på ett DB spel. Men det är iaf ett bra program att börja med! ;) Om man vill tjäna pengar, så måste man lära sig nått mer avancerat, som C++.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...