Hoppa till innehåll

Assassin's Creed


matematik123

Rekommendera inlägg

Aircondition, fattar inte vad du menar med dålig AI, då måste du va redigt kräsen. t.ex när vakterna går förbi en annan död vakt som man puttat ner från en byggnad blir dom ju genast på sin vakt. jämför med Oblivion, där vakterna skiter om det ligger nån död precis framför fötterna på dom.

striderna är så realistiska dom kan bli, man kan ju inte ta ett ända slag mot huvudet, medans i många spel ens fiender inte ens dör efter femtielva skott rätt i magen. därför hade det blitt totalt omöjligt att alla gick på en samtidigt, så tycker inte jag det verkar va i verkligheten heller, om nån slåss så får dom göra det en mot en om det inte e typ "gangbang".

typ jag skulle ge detta spel 9.7 i betyg, det är det spel som är närmast perfekt enligt mej nånsin, lite mer rollspelsinfluenser bara så :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Vet inte om ni har lagt märke till det, men AIn reagerar efter ditt spelsätt.

Säg att du är i en strid, och är otroligt offensiv och kontrar på alla deras atacker. Då blir genast fienden mer defensiv och anfaller ytterst sällan. Om du däremot bara står och blockar och slår till nång gång då och då, kan du räkna med att du får en hel del slag på dig.

Precis. Det är därför fienderna ibland bara står och "tittar på" under striderna. Dessutom är det ju ine riktigt så man skulle gått till väga i verkligheten heller för den delen. Nio poliser elelr vakter eller vad det nu är hopar inte bara på en brottsling sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aircondition, fattar inte vad du menar med dålig AI, då måste du va redigt kräsen. t.ex när vakterna går förbi en annan död vakt som man puttat ner från en byggnad blir dom ju genast på sin vakt. jämför med Oblivion, där vakterna skiter om det ligger nån död precis framför fötterna på dom.

striderna är så realistiska dom kan bli, man kan ju inte ta ett ända slag mot huvudet, medans i många spel ens fiender inte ens dör efter femtielva skott rätt i magen. därför hade det blitt totalt omöjligt att alla gick på en samtidigt, så tycker inte jag det verkar va i verkligheten heller, om nån slåss så får dom göra det en mot en om det inte e typ "gangbang".

typ jag skulle ge detta spel 9.7 i betyg, det är det spel som är närmast perfekt enligt mej nånsin, lite mer rollspelsinfluenser bara så :)

Titta på mitt tidigare inlägg i tråden om du inte fattar, orkar inte förklara en gång till.

 

Vet inte om ni har lagt märke till det, men AIn reagerar efter ditt spelsätt.

Säg att du är i en strid, och är otroligt offensiv och kontrar på alla deras atacker. Då blir genast fienden mer defensiv och anfaller ytterst sällan. Om du däremot bara står och blockar och slår till nång gång då och då, kan du räkna med att du får en hel del slag på dig.

Precis. Det är därför fienderna ibland bara står och "tittar på" under striderna. Dessutom är det ju ine riktigt så man skulle gått till väga i verkligheten heller för den delen. Nio poliser elelr vakter eller vad det nu är hopar inte bara på en brottsling sådär.

 

Om nio soldater skulle ha för avsikt att döda någon skulle de ju inte gå fram en och en. De hade ju attackerat målet samtidigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt mig är Assassins Creed 5/10. Absolut ett av årets snyggaste spel, men spelkänslan och kontrollen är den absolut sämsta i spelhistorien, enligt mig. Fy vad jag hatar Assassins Creed just nu :(

Det åker med all säkerhet tillbaka till spelhyllan på Begagnat avdelningen.

 

Dessutom som om inte det vore nog, hakar min konsol upp sig i ibland under Assassins Creed. Inte bra Ubisoft...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt mig är Assassins Creed 5/10. Absolut ett av årets snyggaste spel, men spelkänslan och kontrollen är den absolut sämsta i spelhistorien, enligt mig. Fy vad jag hatar Assassins Creed just nu :(

Det åker med all säkerhet tillbaka till spelhyllan på Begagnat avdelningen.

 

Dessutom som om inte det vore nog, hakar min konsol upp sig i ibland under Assassins Creed. Inte bra Ubisoft...

Jag ee glad att du informerar oss om din erfarenhet med spelet och va du tycker,

Fast du har så fel att alla här inne skulle skratta mot dig,. ;)

Själv tycker då ajg assassins creed har givit en bästa spelkänslan nånsin och kontrollen sitter som f*n så bra,.

att kunna springa aggera och allt de där ee så jälva skönt, och när man får till en långt spring över stora delar av staden känner man säg så mäktig,.

Hehe sedan ee de så ice cold att döda en hycklare/talesmen, med hidden blad, innan nån lägger ens märke till att han/hon har blivit mördad, eller storma med stora arme av guards efter sig, hoppa ner från ett högt hus rakt på en guard och assassar han så stenhårt,. eller ta ut såna med pilbågar på taken fast då smyger man sig på eller kastar kniv,. och då kanske han faller av kniven och alla där nere bara whata fu** is going on... , njutbart som f*n :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt mig är Assassins Creed 5/10. Absolut ett av årets snyggaste spel, men spelkänslan och kontrollen är den absolut sämsta i spelhistorien, enligt mig. Fy vad jag hatar Assassins Creed just nu :(

Det åker med all säkerhet tillbaka till spelhyllan på Begagnat avdelningen.

 

Dessutom som om inte det vore nog, hakar min konsol upp sig i ibland under Assassins Creed. Inte bra Ubisoft...

Testade spelet hemma hos en kompis nu för bara en kvart sedan och spelkontrollen är något av det mest magnifika jag sett i spelväg hittills. Det är hur enkelt som helst att klättra upp för en stor byggnad på bara någon minut, det krävs bara ett klick för att hoppa från ett hus till ett annat. Älskar kontrollen i Assassin's Creed mer än något annat. Nu sticker jag till Elgiganten och köper spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testade spelet hemma hos en kompis nu för bara en kvart sedan och spelkontrollen är något av det mest magnifika jag sett i spelväg hittills. Det är hur enkelt som helst att klättra upp för en stor byggnad på bara någon minut, det krävs bara ett klick för att hoppa från ett hus till ett annat. Älskar kontrollen i Assassin's Creed mer än något annat. Nu sticker jag till Elgiganten och köper spelet!

 

Ett j*vla klick för att hoppa till en byggnad? Fy,

Nej, Jag är glad för att du berättade dedär, det ska vara en utmaning att hoppa fram till hus och hus -.-, Jag har nu sparat mig 600 spänn tack vare dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du blir omringad och sen alla anfaller samtidigt hade det ju blivit omöjligt att klara sej ut. det ska ju vara så verklighetstroget som möjligt.

I verkligheten hade ju inte fienderna bara stått där och tittat, de hade ju självklart utnyttjat att de är många emot dig, genom att attackera samtidigt. Detta hade självklart blivit svårare att hantera, men tänk så intensivt det kunde blivit. Dessutom kunde man använt andra taktiker istället, t.e.x springa iväg en bit, döda den snabbaste av dem, springa iväg igen etc.

 

 

Det är inte bara att hoppa på en brottsling även om man är flera. För brottslingen lär ju hinna döda några inann ni fått ner han och det är där skon kölämmer. Ingen vil ju dö.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testade spelet hemma hos en kompis nu för bara en kvart sedan och spelkontrollen är något av det mest magnifika jag sett i spelväg hittills. Det är hur enkelt som helst att klättra upp för en stor byggnad på bara någon minut, det krävs bara ett klick för att hoppa från ett hus till ett annat. Älskar kontrollen i Assassin's Creed mer än något annat. Nu sticker jag till Elgiganten och köper spelet!

 

Ett j*vla klick för att hoppa till en byggnad? Fy,

Nej, Jag är glad för att du berättade dedär, det ska vara en utmaning att hoppa fram till hus och hus -.-, Jag har nu sparat mig 600 spänn tack vare dig.

 

De är inte bara hoppa hus till hus jackass, det är en utmaning,

hela kontrollen är next genaration, jag tänker inte ens när jag spelar det bara kommer flyttande med knapparna.

 

Ps, jag tröttnar på din attityd Intech, du ee rätt dryg och respektlös ibland, Tror inte du skulle få gå med i assassins creed, sorry bara dom med spelet skulle fatta det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...