BloodyGhost Skrivet 17 November 2007 Rapport Dela Skrivet 17 November 2007 Hej jag får damp på engelska spel, där det står att man ska trycka in (~) för att få fram en konsol. T.ex James Bond nightfire/ Hitman 1/2.. Vissa säger att man ska trycka ner parragraf(§) men det funkar inte för mig iaf... Hur gör man för att få ner konsolen är alltså frågan. Om det finns någon skicklig programerare som bara kan ändra knapp för komandot är jag av högsta grad itresserad.. //BloodyGhost _______________________________________________ Ordning är för idioter, Vi genier hanterar även kaos Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 17 November 2007 Rapport Dela Skrivet 17 November 2007 Oftast så måste man skriva nåt i ikonen typ- Höger klicka på spel ikonen sedan ->Egenskaper->mål. Där ska man kanske skriva nått, när du har ändrat där så trycker du på "verkställ eller OK. Sedan öppnar du spelet och trycker på § (oftast ). Men om den inte kommer fram så finns det 2 sätt att kolla det. I spelets meny gå in på options, sedan kollar du om man måste tillåta konsolen, men om du inte hittar så måste du gå in på "den här datorn" sen så klickar du dig fram till spelets fodral, sen så letar du efter en typ kanske en notepad, eller nått liknande, som innehåller kontroll knapparna, men om du hittar så bläddra ner tills du kanske ser en rad som heter, console-?. På ? ändrar du till §, sedan sparar du, sen testar du igen i spelet. +(Du måste stänga av spelet när du ändrar). Hoppas att detta kommer till hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BloodyGhost Skrivet 17 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 17 November 2007 (redigerat) Förstår inte riktigt vad du menar... men om jag går in under egenskaper på exe-filen så hittar jag ingen "mål" knapp/symbol eller label.. Därimot kan jag på skrivbords ikonen göra detta och då öppnar han bara mappen där exe-filen ligger... Måste man vara inloggad som admin? Förstår inte riktigt vad du menade med gå in i spelet och titta om man måste tillåta konsolen. men gich in i menyn... och hitta inget vättigt.. Därimot... hitta jag en "Keyboard.cfg" Som innhöll: <Settings> <Controls> <Mapping Action="AS_CloseSelection" Activation="None"> <Key SCode="K_E" Device="Keyboard"/> </Mapping> <Mapping Action="CloseKHole" Activation="None"> <Key SCode="K_E" Device="Keyboard"/> </Mapping> <Mapping Action="DoAction" Activation="None"> <Key SCode="K_E" Device="Keyboard"/> </Mapping> <Mapping Action="AS_OpenSelection" Activation="None"> <Key SCode="K_E" Device="Keyboard"/> </Mapping> <Mapping Action="FireWeapon" Activation="None"> <Key SCode="M_LBUTTON" Device="Mouse"/> </Mapping> </Controls> </Settings> Detta kanske säger dig mer än mig.. Redigerat 17 November 2007 av BloodyGhost Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 17 November 2007 Rapport Dela Skrivet 17 November 2007 Prova att trycka Ö. Jag försökte med alla tangenter som fanns i ett annat spel, och Ö fick fram konsollen. Sen läste jag på nån sida att jag skulle trycka på ~, så Ö är alstå ~ på svenska tangentbord, tror jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 18 November 2007 Rapport Dela Skrivet 18 November 2007 Prova att trycka Ö. Jag försökte med alla tangenter som fanns i ett annat spel, och Ö fick fram konsollen. Sen läste jag på nån sida att jag skulle trycka på ~, så Ö är alstå ~ på svenska tangentbord, tror jag...Nä men det går inte, han måste aktivera konsolen, i mål fältet eller i spel filen, som innehåller alla kontroll knappar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 20 November 2007 Rapport Dela Skrivet 20 November 2007 Prova att trycka Ö. Jag försökte med alla tangenter som fanns i ett annat spel, och Ö fick fram konsollen. Sen läste jag på nån sida att jag skulle trycka på ~, så Ö är alstå ~ på svenska tangentbord, tror jag...Nä men det går inte, han måste aktivera konsolen, i mål fältet eller i spel filen, som innehåller alla kontroll knappar. Inte nödvändigtvis.Alla spel har inte den avaktiverad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 21 November 2007 Rapport Dela Skrivet 21 November 2007 Prova att trycka Ö. Jag försökte med alla tangenter som fanns i ett annat spel, och Ö fick fram konsollen. Sen läste jag på nån sida att jag skulle trycka på ~, så Ö är alstå ~ på svenska tangentbord, tror jag... Nä men det går inte, han måste aktivera konsolen, i mål fältet eller i spel filen, som innehåller alla kontroll knappar. Inte nödvändigtvis.Alla spel har inte den avaktiverad. Nä, men om du läste det första inlägget så ser du att han inte får fram den, alltså är den inte aktiverad... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BloodyGhost Skrivet 24 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 24 November 2007 har lagt in EnableConsole 1 EnableCheats 1 i "Hitman2.ini" Alltså den är aktiverad..? Men jag får inte ner den(Ö funkar inte) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 25 November 2007 Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 lägg ut en genväg till spelet på skrivbordet. högerklicka ->egenskaper -> MÅL C:/Program/Spelet(ellerliknande)/Spel.exe -console spara och stäng ner. starta spelet och trych på §. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BloodyGhost Skrivet 25 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 November 2007 Har testat "D:\Games\Hitman 2 Silent Assassin\hitman2.exe-console" "D:\Games\Hitman 2 Silent Assassin\hitman2.exe -console" "D:\Games\Hitman 2 Silent Assassin\hitman2.exe -enabelconsole" "D:\Games\Hitman 2 Silent Assassin\hitman2.exe"-console "D:\Games\Hitman 2 Silent Assassin\hitman2.exe" -console Varav alla förutom den sista var o accepterade..? och när jag tryckte på parragraf§samt ö och diverse hände inget... Om jag gjort något fel gör gärna en kort guide... Men brukar ha lätt att förstå så tror inte att jag missförståt dig innan. //André Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 kan vara knappen med (¨^~) eller Ö som katt sa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.