shoobes Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Vad e riskerna med firmware? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Vad är firmware? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
igglypuff Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 (redigerat) Snyggt ot svar där Famine... :glare: Har för mig att firmware är mjukvaran för DVD läsaren i Xboxen (antar du menar Xbox 360's då du är i det forumet), det är inga risker med firmwaren som den är när du köper ditt Xbox men om du chippar det (gör så man kan köra brända spel) så ändrar du också din firmware, och om detta inte görs bra eller rätt så kommer du ej att kunna spela brända spel eller kanske ej över huvetaget...Kort sagt, firmware används för att kolla att skivan inte är bränd utan att spelet är köpt. Rätta mig om jag har fel... Annars finns en sak som heter sökmotor som t.ex. google! Vet ej om detta var vad du undrade över men då ditt inlägg har SÅ mycket bra info om vad du vill veta så får jag bara gissa... EDIT: http://sv.wikipedia.org/wiki/Firmware Och det jag skrev är i stort sätt rätt... Redigerat 27 November 2007 av tysonayt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 Vad e riskerna med firmware?Umm, firmwaren ska finnas vad pratar du om? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobes Skrivet 4 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 Jag har fattat nu att det är flasha jag menade! Emm kan man flasha utan att öppna konsolen? typ andvända en skiva elr nåt? Går inte det vilken sata-sladd ska man ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Denieru Skrivet 4 December 2007 Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 Jag har fattat nu att det är flasha jag menade! Emm kan man flasha utan att öppna konsolen? typ andvända en skiva elr nåt? Går inte det vilken sata-sladd ska man ha?Tror tyvärr att du måste öppna konsolen. Konsekvenserna är att du kan bli bannad från live och utan garanti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobes Skrivet 5 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 5 December 2007 men om jag har xbox live och spelat köpta spel och sen bytar profil och kör ett bränt spel kan man bli bannad då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lagge_92 Skrivet 5 December 2007 Rapport Dela Skrivet 5 December 2007 Jag är inte så säker på det. om du någonsin vill kunna köra live och vill ha gratis försäkring mot RROD så bör du INTE flasha/chippa... jag skulle aldrig göra det för det är inte värt det... (det kan gå sönder under chippningen också) hoppas du fick veta det du ville :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 18 December 2007 Rapport Dela Skrivet 18 December 2007 Ja det är väll live att man kan bli bannad men jag har inte blivit så det är lungt för er som inte fattar så (antar jag att han menar) sitter den en mjulvara (altså sitter det ett minne där) i dvd läsaren som är kodat att man inte ska kunnna köra brändda spel när man flashar så laddar man in en fil/kod som låser upp den funktionen. chippning fungerar ungefär likadant men då är det ett programerat chipp som blockar det som blockar brända skivor chippet lödar man in (ja lite klödigt förklarat men jag är inte så bra på det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.