Hoppa till innehåll

Firmware


shoobes
 Dela

Rekommendera inlägg

Snyggt ot svar där Famine... :glare:

 

Har för mig att firmware är mjukvaran för DVD läsaren i Xboxen (antar du menar Xbox 360's då du är i det forumet), det är inga risker med firmwaren som den är när du köper ditt Xbox men om du chippar det (gör så man kan köra brända spel) så ändrar du också din firmware, och om detta inte görs bra eller rätt så kommer du ej att kunna spela brända spel eller kanske ej över huvetaget...Kort sagt, firmware används för att kolla att skivan inte är bränd utan att spelet är köpt. Rätta mig om jag har fel...

 

Annars finns en sak som heter sökmotor som t.ex. google!

 

Vet ej om detta var vad du undrade över men då ditt inlägg har mycket bra info om vad du vill veta så får jag bara gissa...

 

EDIT: http://sv.wikipedia.org/wiki/Firmware Och det jag skrev är i stort sätt rätt...

Redigerat av tysonayt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Jag har fattat nu att det är flasha jag menade! Emm kan man flasha utan att öppna konsolen? typ andvända en skiva elr nåt? Går inte det vilken sata-sladd ska man ha?

Tror tyvärr att du måste öppna konsolen. Konsekvenserna är att du kan bli bannad från live och utan garanti.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ja det är väll live att man kan bli bannad men jag har inte blivit så det är lungt

för er som inte fattar så (antar jag att han menar) sitter den en mjulvara (altså sitter det ett minne där) i dvd läsaren

som är kodat att man inte ska kunnna köra brändda spel när man flashar så laddar man in en fil/kod som låser upp den funktionen. chippning fungerar ungefär likadant men då är det ett programerat chipp som blockar det som blockar brända skivor chippet lödar man in (ja lite klödigt förklarat men jag är inte så bra på det)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...