Papegojskit Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Om man är ÖVER 15 år och har sex med någon som är UNDER 15 år så räknas det som våldtäkt. Inte så att två 10 åringar som har sex räknas sm våldtäkt. Auch, det var komplicerat, så om man är 14 och har samlag med en 15 åring och båda vill så är det alltså våldtäkt? Våldtäkt låter väl lite allvarligt i en sådan situation, borde typ heta "olaga sex", eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trips Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Att två 14 åriga personer har ett kärleksfult samlag tycker jag är rätt så okej, men jag förstår att deras föräldrar inte vill att dom ska ha det. tror inte att min pappa skulle bry sej så mkt :P men än så länge har jag inte haft det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst nissling Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Ja, olagligt sex, typ. Men jag tycker det inte gör något om två 14 åringar har sex. Ni minns väl mästerverket "En Kärlekshistoria" med den där roliga sex-scenen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MursCruento Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Japp, det är olagligt att ha samlag innan man fyllt 15. Är du under 15 och har sex med någon (också under 15) så kan denne välja att anmäla dig- Och trots att du också är under 15 kan du bli fälld.Om inte båda personerna som är under 15 år går med på det tillsammans.t.e.x en 15åring och en 13åring är ett olagligt sex, 14+14 = ok om båda vill (ingen lag för att få ha sex, men åldern på personerna som har sex spelar roll) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Papegojskit Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Ja, olagligt sex, typ. Men jag tycker det inte gör något om två 14 åringar har sex. Ni minns väl mästerverket "En Kärlekshistoria" med den där roliga sex-scenen. Errr.... Jag har ej sett den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst nissling Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Errr.... Jag har ej sett den. Synd, den var förra lördan på tvåan klockan 22:00. Riktigt mästerverk. Dock missupfattar småttingar filmen pga. titeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Papegojskit Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Errr.... Jag har ej sett den. Synd, den var förra lördan på tvåan klockan 22:00. Riktigt mästerverk. Dock missupfattar småttingar filmen pga. titeln. Morsan tvingar mig i säng klockan 21.30 varje dag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Japp, det är olagligt att ha samlag innan man fyllt 15. Är du under 15 och har sex med någon (också under 15) så kan denne välja att anmäla dig- Och trots att du också är under 15 kan du bli fälld.Om inte båda personerna som är under 15 år går med på det tillsammans.t.e.x en 15åring och en 13åring är ett olagligt sex, 14+14 = ok om båda vill (ingen lag för att få ha sex, men åldern på personerna som har sex spelar roll) Njae, om två 14 åringar skulle ha sex, och tjejens föräldrar får reda på det så kan de välja att anmäla killen, även om tjejen var med på det. Sån är lagen ;) Och InTech, när vi menar "legat med någon" så menar vi riktiga människor, inte uppblåsbara -_'- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Papegojskit Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Japp, det är olagligt att ha samlag innan man fyllt 15. Är du under 15 och har sex med någon (också under 15) så kan denne välja att anmäla dig- Och trots att du också är under 15 kan du bli fälld. Om inte båda personerna som är under 15 år går med på det tillsammans. t.e.x en 15åring och en 13åring är ett olagligt sex, 14+14 = ok om båda vill (ingen lag för att få ha sex, men åldern på personerna som har sex spelar roll) Njae, om två 14 åringar skulle ha sex, och tjejens föräldrar får reda på det så kan de välja att anmäla killen, även om tjejen var med på det. Sån är lagen ;) Och InTech, när vi menar "legat med någon" så menar vi riktiga människor, inte uppblåsbara -_'- Bah, alltid tjejens föräldrar som ska anmäla killen... snälla nån... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst nissling Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Åk till bibiloteket i Eke... Just det ja, du bor väl inte på Ekerö. Och filmen är riktigt dyr och svår att få tag på. Enligt recensenterna är det den bästa svenska filmen någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Om man är ÖVER 15 år och har sex med någon som är UNDER 15 år så räknas det som våldtäkt. Inte så att två 10 åringar som har sex räknas sm våldtäkt.Det är det visst. Våldtäkt betyder inte att man bah går på tjejen och drar ner alla hennes kläder. Det är om hon säger nej eller känner för nej. Bara för att en tjej säger ja så betyder det inte att hon vill, många tjejer säger ja för att slippa problem och konsekvenser om kanske killen tar åt sig. De bestämde den lagen eftersom de tyckte att de som är under femton år inte kan besluta saker själva. Men om de båda grips och båda säger, ja stämplat att man var med på det så skriver man inte ner våldtäkt utan anhåller de båda eftersom man inte får ha sex under 15års åldern. Jag tycker 14åringar ska få ha det, det är så vanligt att många gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MursCruento Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Japp, det är olagligt att ha samlag innan man fyllt 15. Är du under 15 och har sex med någon (också under 15) så kan denne välja att anmäla dig- Och trots att du också är under 15 kan du bli fälld. Om inte båda personerna som är under 15 år går med på det tillsammans. t.e.x en 15åring och en 13åring är ett olagligt sex, 14+14 = ok om båda vill (ingen lag för att få ha sex, men åldern på personerna som har sex spelar roll) Njae, om två 14 åringar skulle ha sex, och tjejens föräldrar får reda på det så kan de välja att anmäla killen, även om tjejen var med på det. Sån är lagen ;) Och InTech, när vi menar "legat med någon" så menar vi riktiga människor, inte uppblåsbara -_'- Nope, en kille kan ju också bli lika våldtagen och om nu båda är med på det har föräldrarna inget med det att göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.