Hoppa till innehåll

Xbox 360 Arcade Eller Premium?

Zlicon

Rekommendera inlägg

Hej,Jag ska snart(inom en vissframtid) förnya min konsoll,jag spelar inget direkt nämn värt mycket på konsoller,men har ändå 2st playstation 2 i rummet.

Har bestämmt mig för att köpa ett Xbox 360,men vet inte vilket,som jag skriv över,så spelar jag inte så mycket på en konsoll,och är rent utsakt ingen "Hardcore gamer"

Men jag har nu tänkt att välja imellan "modelerna"

Arcade

och

Preminum.

Men jag ser direkt ingen större skilnad på dom här,Preminum har någon lite svart grej uppe på "taket" men det har inte Arcade "modelen".

Så frågan handlar rent utsakt.vad är skilnaden på dom här "modelerna"

Varför ska jag köpa Arcade eller Preminum,ja motivera varför jag ska ta den eller den

Svar tack

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har förklarat ungefär det här tusen miljoner gånger.

Premium eller Elite ska det vara. Arcade ska du inte

köpa under några omständigheter.

Skillnaderna kan du väl kolla på xbox.com, eller nån

internetaffär.

Läste du allt?

motivera varför jag ska ta den eller den

Du kan komma tillbaka och skriva i den här tråden,när du kan motivera och beskriva vad som är skillnaden :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Vill du kunna köra billiga småspel, kostar ca 100/50kr st så väljer du Arcade, då får du med några få Live Arcade spel och ett 512mb minneskort, varje arcadespel tar ca 50mb så då kan du köra kanske 10 småspel åt gången, dock om du köpt de så kan du alltid ta bort de från minneskortet och sedan ladda ner samma igen utan kostnad.

Men om du hellre vill köra större spel som Assassins Creed, Halo 3 eller Oblivion så kan det vara bra att ha en hårddisk som du får med Premium (20gb) då vissa spel som t.ex. Oblivion har ett expansionspaket som man kan ladda ner vi Live marketplace och tar ca 1.3gb, kostar runt 150-200 kr tror jag, självklart går det att köra alla spel på båda konsollerna men skulle föreslå Premium då HDD är skönt att ha ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Gäst Kilimanjaro

Det går att köra alla vanliga spel på arcade jag vet detta eftersom jag själv äger ett exemplar

Man får lika mycket guld på alla exemplar

Redigerat av Kilimanjaro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

silver kommer inte med...det får man automatiskt när man skapar ett xbox live ID

köper du arcadeå får du 5 st xbox live arcade med men ingen hårddisk....köper du premium så får du en hårddisk med...

en kort smmanfattning.

jag skulle sattsa på ett xbox 360 premium eller xbox 360 elite

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...