Zlicon Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 Hej,Jag ska snart(inom en vissframtid) förnya min konsoll,jag spelar inget direkt nämn värt mycket på konsoller,men har ändå 2st playstation 2 i rummet. Har bestämmt mig för att köpa ett Xbox 360,men vet inte vilket,som jag skriv över,så spelar jag inte så mycket på en konsoll,och är rent utsakt ingen "Hardcore gamer" Men jag har nu tänkt att välja imellan "modelerna" Arcade och Preminum. Men jag ser direkt ingen större skilnad på dom här,Preminum har någon lite svart grej uppe på "taket" men det har inte Arcade "modelen". Så frågan handlar rent utsakt.vad är skilnaden på dom här "modelerna" Varför ska jag köpa Arcade eller Preminum,ja motivera varför jag ska ta den eller den Svar tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 premium har en hårddisk, tror inte arcade har de men det finns nog fler skillnader, vet inte så mycket om arcade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 (redigerat) Jag har förklarat ungefär det här tusen miljoner gånger. Premium eller Elite ska det vara. Arcade ska du inte köpa under några omständigheter. Skillnaderna kan du väl kolla på xbox.com, eller nån internetaffär. Redigerat 27 November 2007 av Famine Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zlicon Skrivet 27 November 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 Jag har förklarat ungefär det här tusen miljoner gånger. Premium eller Elite ska det vara. Arcade ska du inte köpa under några omständigheter. Skillnaderna kan du väl kolla på xbox.com, eller nån internetaffär. Läste du allt?motivera varför jag ska ta den eller den Du kan komma tillbaka och skriva i den här tråden,när du kan motivera och beskriva vad som är skillnaden :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
igglypuff Skrivet 21 December 2007 Rapport Dela Skrivet 21 December 2007 Vill du kunna köra billiga småspel, kostar ca 100/50kr st så väljer du Arcade, då får du med några få Live Arcade spel och ett 512mb minneskort, varje arcadespel tar ca 50mb så då kan du köra kanske 10 småspel åt gången, dock om du köpt de så kan du alltid ta bort de från minneskortet och sedan ladda ner samma igen utan kostnad. Men om du hellre vill köra större spel som Assassins Creed, Halo 3 eller Oblivion så kan det vara bra att ha en hårddisk som du får med Premium (20gb) då vissa spel som t.ex. Oblivion har ett expansionspaket som man kan ladda ner vi Live marketplace och tar ca 1.3gb, kostar runt 150-200 kr tror jag, självklart går det att köra alla spel på båda konsollerna men skulle föreslå Premium då HDD är skönt att ha ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 Med Arcade får du varken hårddisk eller Guld-Live. Bara Silver, som ändå är gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
igglypuff Skrivet 22 December 2007 Rapport Dela Skrivet 22 December 2007 Jo, man får lika mycket guld live med Arcade som med Premium eller Elite, en månad gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 23 December 2007 Rapport Dela Skrivet 23 December 2007 Jo, man får lika mycket guld live med Arcade som med Premium eller Elite, en månad gratis. Är det sant? För på TV-reklamen för Arcade så säger dom idiotiskt nog att silver medföljer, ingenting om guld... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
igglypuff Skrivet 23 December 2007 Rapport Dela Skrivet 23 December 2007 Står så på wikipedia i alla fall... http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox360 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kilimanjaro Skrivet 27 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2008 (redigerat) Det går att köra alla vanliga spel på arcade jag vet detta eftersom jag själv äger ett exemplar Man får lika mycket guld på alla exemplar Redigerat 27 Januari 2008 av Kilimanjaro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reaper01 Skrivet 28 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2008 silver kommer inte med...det får man automatiskt när man skapar ett xbox live ID köper du arcadeå får du 5 st xbox live arcade med men ingen hårddisk....köper du premium så får du en hårddisk med... en kort smmanfattning. jag skulle sattsa på ett xbox 360 premium eller xbox 360 elite Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 29 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2008 elite är mycket dyrare än premium och han skulle välja mellan ARCADE och PREMIUM. välj premium förresten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.