Gäst alan.shalaji Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 Jag har Everest och vill veta hur man får reda på om mitt moderkort "klarar av" PCI-express. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 Ta reda på vad du har för moderkort, googla namnet, och kolla om det har PCI-E eller AGP.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 Det är AGP men jag vill köpa ett nytt som är PCI-E fast moderkortet kanske stödjer både AGP och PCI-E och det är det jag undrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 November 2007 Rapport Dela Skrivet 28 November 2007 ladda ner cpu-z och gå in på Mainboard, om det står PCI-Express längst ner så ska ditt moderkort klara det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 28 November 2007 Rapport Dela Skrivet 28 November 2007 moderkort kör antingen AGP eller PCI-E. De nyare kör antaglige PCI-E. Så du kan nog inte få båda, om du inte hittar nåt special-special. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 November 2007 Rapport Dela Skrivet 28 November 2007 (redigerat) jag som trodde jag hade AGP nu.. kan jag kolla vad jag har just nu? på cpu-z står det PCI-E men det kanske är vad jag klarar av edit..: googlade & hittade att jag hade PCI-E, om du skriver vad ditt moderkort heter som står under Mainboard i cpu-z kan jag kolla upp om du klarar PCI-E eller inte Redigerat 28 November 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 28 November 2007 Rapport Dela Skrivet 28 November 2007 Kolla på cpu-z om det finns en PCI-E kontakt i ditt modekort. De nya modekorten brukar ha både AGP och PCI-E kontakter. Det har min! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.