Gäst alan.shalaji Skrivet 27 November 2007 Rapport Skrivet 27 November 2007 Jag har Everest och vill veta hur man får reda på om mitt moderkort "klarar av" PCI-express. Citera
Ozoon Skrivet 27 November 2007 Rapport Skrivet 27 November 2007 Ta reda på vad du har för moderkort, googla namnet, och kolla om det har PCI-E eller AGP.. Citera
Gäst alan.shalaji Skrivet 27 November 2007 Rapport Skrivet 27 November 2007 Det är AGP men jag vill köpa ett nytt som är PCI-E fast moderkortet kanske stödjer både AGP och PCI-E och det är det jag undrar. Citera
WASD Skrivet 28 November 2007 Rapport Skrivet 28 November 2007 ladda ner cpu-z och gå in på Mainboard, om det står PCI-Express längst ner så ska ditt moderkort klara det Citera
Ozoon Skrivet 28 November 2007 Rapport Skrivet 28 November 2007 moderkort kör antingen AGP eller PCI-E. De nyare kör antaglige PCI-E. Så du kan nog inte få båda, om du inte hittar nåt special-special. Citera
WASD Skrivet 28 November 2007 Rapport Skrivet 28 November 2007 (redigerat) jag som trodde jag hade AGP nu.. kan jag kolla vad jag har just nu? på cpu-z står det PCI-E men det kanske är vad jag klarar av edit..: googlade & hittade att jag hade PCI-E, om du skriver vad ditt moderkort heter som står under Mainboard i cpu-z kan jag kolla upp om du klarar PCI-E eller inte Redigerat 28 November 2007 av WASD Citera
Ryssfemma Skrivet 28 November 2007 Rapport Skrivet 28 November 2007 Kolla på cpu-z om det finns en PCI-E kontakt i ditt modekort. De nya modekorten brukar ha både AGP och PCI-E kontakter. Det har min! Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.