Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Inledning - Viktig information återkommer.

Tja, jag satt och googla lite och fick fram ett spel jag lirade för några år sedan, Eve Online. Jag var runt 9 när jag lirade det senaste gången så jag förstod inte så mycket om vad man skulle göra, speciellt inte när det handlar om att läsa så extremt mycket engelska som man gör.

När jag hade laddat ner det från dera officiela hemsida eve-online.com så börjar jag installera det, dock tar det sin tid. Aja, då vart installationen klar och jag sätter mig ner igen och ska börja spela. Om jag ska vara ärlig tog det inte mer än 20 minuters in-game time (inkluderar inte den långa tiden för character creation) innan jag var helt fast och kunde inte sluta spela. Här sitter jag, ca 3 veckor senare och är fortfarande fast i det, även om jag hatade det för 2-3 år sen.

Om spelet Vad jag tycker och vad jag vet.

Detta underbara spel utspelas i en enda galax. Dock är galaxen vad jag vet lika stor som en riktig galax. Vissa buggar har visat tecken av detta och jag tror jag även har läst detta i något game magazine som jag prenumerera på för ett tag sen men jag är inte helt säker.

Det vann många priser ända tills WoW kom. Vad jag tror är orsaken är hur segt och hur mycket man måste läsa som gör att WoW är populärare. Så om ni är en typisk WoW spelare så som jag har varit en gång men fortfarande inte tappat lusten så rekommenderar jag er att inte börja med detta spel för det tar eran tid totalt om ni blir fast i det.

Att vara beroende av Eve är inte alls likadant som att vara beroende av andra spel. Det är mycket unikt.

En av Eve's priser var "World's best game economy system". Spelet går ut en hel del på att förhandla, hitta mineraler i astreoid bälten. Om ni inte gillar spel där pengar avgör mycket så spelar det ingen roll. Spelet är så unikt och har i stort sätt inga begränsningar så du kan lika gärna vara en vanlig figther eller pirate och ändå kunna känna massvis med pengar. Om jag ska vara ärlig är det, det ända spelet som är så fritt att spelets skapares mål inte uppfylls till 100% för att spelare ändå hittar vägar inom RP eller PvP för att spela spelet på sitt eget sätt.

Spelet är såklart mycket realistiskt. Visst, du kan sväva runt i rymden med ett object som du skulle kunna se svävade förbi mars om du var på jorden men det jag menar är att spelet är realistiskt på det vis att ifall man kunde vistas ute i rymden i dessa extrema omständigheter så skulle det förmodligen gå till så som det är i spelet. Och som jag nämde en bit upp så kan man i stort sätt göra vad man vill med karaktären du har valt.

Varningar - Vad jag vet finns.

Om ni använder linux så ska ni nog kunna operativ systemet ganska bra för att få upp det i samma eller till och med mer FPS än om det skulle köras i Windows.

Tutorialen i början av spelet MÅSTE göras!!

Spelet är mycket långsamt i början!

Börja inte som jag gjorde, ensam.

Tänk efter varje gång du gör något nytt!!!!

Hur jag spelar - Behöver att du spelat ett tag för att förstå allt!

Själv har jag 2 accounts med bara 1 character på varje. 1 Amarr Figther / Hauler och 1 Minamatar / Miner. Man kan ju bara traina 1 skill per account så då trainer jag 2x så snabbare som med 1 account och gör att jag får pengar och i och med det får jag items snabbare. Tänkt att skapa en EM tank (Caldari - Drake )men ifall någon annan startar en innan mig så kan man ju om inte annat fleeta.

Nick : Dommor och Tarao

"Spel Informations Ruta"

Namn : Eve Online

Hemsida : http://www.eve-online.com

Information : Hittas i tråden.

Requirements : http://support.eve-online.com/Pages/KB/Article.aspx?id=124

Trial : 14 dagar

Kostar : $19.95 / Månad

När du installerat spelet och startat det så kommer du kunna skapa ett trial konto. Om inte, PM;a mig!

OBS! :

Jag har skrivit allting och tänkt efter vad jag skrivit men kan ha kommit in en himla massa stav fel, rapportera detta till mig genast via PM!

[EDIT] Copyright

Bara länkar och siffror får kopieras från denna tråd utan mitt tillstånd! © NossLoad

Redigerat av NossLoad

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...