Hoppa till innehåll

Fjortis


Ryssfemma
 Dela

Rekommendera inlägg

Killar med smink som inte kan något i skolan. På fritiden leker de med sina mobiler.

oO, fjortis killar är la Spännisar med snobbkläder på sej? oO smink e väll så långt ifrån en "fjortiskille" man kan komma? oO...

 

fjortisar. oftast tråkiga med fakeskratt, Gärna slampor, med ett fult ordföråd som består av , dah, meh, asså, bah. lixsomm. Om skriver gärna med z:an, Som Fniizzz osv. Ofta Rosa kläder och dyllikt på sej, och har ofta för mkt smink, och brunkräm i Kilo viss. :)

 

Mest Attitud imo..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo, vad anser ni är Fjortis?

Vissa tycker så här:

 

1: Vissa kläder, smink och underkläder är stämplade för fjortisar

2: Beteende och omogenheten

 

Själv säger jag 2, det här är inte tänkt för och vara en omröstning, bara att folk ska

säga vad dem anser att fjortis är. Det kan vara något annat också!

Jag tycker att det är beteendet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Killar med smink som inte kan något i skolan. På fritiden leker de med sina mobiler.

oO, fjortis killar är la Spännisar med snobbkläder på sej? oO smink e väll så långt ifrån en "fjortiskille" man kan komma? oO...

 

fjortisar. oftast tråkiga med fakeskratt, Gärna slampor, med ett fult ordföråd som består av , dah, meh, asså, bah. lixsomm. Om skriver gärna med z:an, Som Fniizzz osv. Ofta Rosa kläder och dyllikt på sej, och har ofta för mkt smink, och brunkräm i Kilo viss. :)

 

Mest Attitud imo..

 

Av allt det du sa har jag bara rosa kläder. '-.-

 

Men som Agito säger, bara märkeskläder (Dyra sådana), har bara mode grejor, och tjejer med tinvis av smink. O_O

Redigerat av Wendos
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Sladdis

Detta är en typisk fjortis enligt mig :o

 

Har oftast blont hår. Jätte blekt. Fett mycket smink, foundation,brunkräm, nått speciell läppstift som gör läpparna ljusa, följer bara senaste modet, har ingen egen stil, köper skor värda 2k och uppåt, går mest i JL, D&G, ersace, har läsglasögon för 2,5k, Dolce&Gabbana, Björn Borg, Stringtrosor, drar ner byxorna lite så de syns, kn*llar runt när dem e tretton, super i 13årsåldern, röker och töntar sig, använder extremt dålig svenska med massa nerd uttryck, drar sig till äldre. Beteendet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är en typisk fjortis enligt mig :o

 

Har oftast blont hår. Jätte blekt. Fett mycket smink, foundation,brunkräm, nått speciell läppstift som gör läpparna ljusa, följer bara senaste modet, har ingen egen stil, köper skor värda 2k och uppåt, går mest i JL, D&G, ersace, har läsglasögon för 2,5k, Dolce&Gabbana, Björn Borg, Stringtrosor, drar ner byxorna lite så de syns, kn*llar runt när dem e tretton, super i 13årsåldern, röker och töntar sig, använder extremt dålig svenska med massa nerd uttryck, drar sig till äldre. Beteendet.

Dom har inte läppstift utan idomin salva på läpparna ( salva man har i arslet när de kliar ). Redigerat av Thehammer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är en typisk fjortis enligt mig :o

 

Har oftast blont hår. Jätte blekt. Fett mycket smink, foundation,brunkräm, nått speciell läppstift som gör läpparna ljusa, följer bara senaste modet, har ingen egen stil, köper skor värda 2k och uppåt, går mest i JL, D&G, ersace, har läsglasögon för 2,5k, Dolce&Gabbana, Björn Borg, Stringtrosor, drar ner byxorna lite så de syns, kn*llar runt när dem e tretton, super i 13årsåldern, röker och töntar sig, använder extremt dålig svenska med massa nerd uttryck, drar sig till äldre. Beteendet.

Dom har inte läppstift utan idomin salva på läpparna ( salva man har i arslet när de kliar ).

 

Sånt på läpparna? Det blir ju as kladdigt..?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Att vara fjortis handlar mer om attityd och beteendemönster än om klädstil.

Det går exempelvis inte ihop att säga att alla fjortisar har u-ringat, 96-jeans, märkeskläder m.m.

En person kan vara mogen även om den har uringat och massor av märkeskläder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...