Hoppa till innehåll

Kazumi The Last Fairyboy

Karokikiri

Rekommendera inlägg

• Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nej, historian är ju jättebra, du måste bara öva på att skriva.... Och detta ämne är väl perfekt för det? Du skriver, vi ger dig tips osv.

:)

Så du kanske kan prova att skriva om kapitel ett fast med de tips jag gav?

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr gör jag ej det, om du undrar har jag Dyslexi.

5:te kapitlet. :)

Kapitel 5, Striden.

Med tunga steg går han ner för stegen.

När han kommer ner, Står Erudo där. Kazumi ser att Erudo har något i handen.. han försöker titta närmare.

De är ett klot!

Erudo öppnar de försiktigt, en svart stråle lyser upp till himlen och en orkan är på väg, de börjar regna.

En svart Älva kommer ut, '' Mörkrets herres Bekänt! '' Skriker Kazumi ut!

Kazumi tittar ännu närmare, då han ser att han har Jordens klot.

'' Jag, kan dock behärska mitt klot, de kan inte du kazumi.

Jag vet hur man använder det. och jag har en fee, men din är väl så rädd så den sticker bara!'' säger Erudo med en mörk och lung röst.

'' Du, jag vet vad jag gör! '' Skriker Kazumi.

'' Bevisa de då Kassa Kazumi!'' Skriker Erudo med en utmanade stämma.

Med ett snabbt drag, drar Kazumi handen upp i luften sedan snabbt ner med handen igen.

En stor luft rand skjuter Erudo bakåt.

Då Kazumi snurrar några varv med handen tills han kommer några meter över marken då en orkan är runt han.

Med sina skickliga händer gör han en snabb rörelse så orkanen drar in över Erudo.

'' Vad de allt du hade!? '' säger Erudo med en utmanande röst.

'' tror du de eller!?'' säger Kazumi skrattande.

Med en hastig rörelse av Erudo börjar det komma jord spikar runt honom, Kazumi är fångad.

Med en stark stamp i backen hoppar han flera meter över jorden ut ur cirkeln av spikar, när han faller mot backen igen, så drar Erudo en snabb rörelse igen med händerna, och en stor sten drar till Kazumi med en hård smäll åker han in i tegel vägen och faller till backen.

andfådd som Kazumi var resta han sig sakta upp, och drar till med massor av hastiga rörelser, och Erudo drar upp Jord som en sköld, sedan skjuter i väg skölden på kazumi.

Med en smäll åker Kazumi in i tegel väggen igen, på marken låg kazumi, De kalla regnets och vinden nuddade Kazumis kropp, Erudo drar upp luvan över huvudet, vänder sig om lägger ett leende på läpparna och går där i från.

Sakta försvinner han i mörkret bort mot de mörka molnen på andra sidan Hotiki.

Försökt beskriva så bra de går :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bravo Feanor! Mycket bättre! :P Jag läste faktiskt hela kapitlet denna gången :D Och bara för att kapitel 5 var så spännande blir jag tvungen att lida igenom de tidigare kapitlen också :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:D :D Yes jag lyckas att många gillar min historia.

Jag försöker verkligen att få till den på samtidigt ett intressant och spännande sätt :)

Jag försöker skaffa Word, men jag hittar inte vart jag ska ladda ner de, så nu är jag inne på Petnoga.se

De rättar iaf några av dom fel jag gör :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:D :D Yes jag lyckas att många gillar min historia.

Jag försöker verkligen att få till den på samtidigt ett intressant och spännande sätt :)

Jag försöker skaffa Word, men jag hittar inte vart jag ska ladda ner de, så nu är jag inne på Petnoga.se

De rättar iaf några av dom fel jag gör :)

Word kostar $$

Man brukar få med det när man köper sin dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...