Hoppa till innehåll

Ds-internet?


DemonOfLight
 Dela

Rekommendera inlägg

Ja, i affärerna så har jag sett att man kan köpa internet till DS. Man köper helt enkelt ett litet spelkort, precis som med vilket annat DS-spel som helst, stoppar in och vips, man kan gå in och surfa på fuska.se.

 

Men jag tycker det låter lite för bra. Jag menar, betala en engångsavgift för att sedan ha internet hur länge som helst, utan bindningstid, extraavgifter, eller någonting? Det måste väl finnas någon hake?

Nån som vet? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst IngweCalanor

text från nintedo.se

 

 

Nintendo DS Browser är ett tillbehör som gör att du kan surfa, maila och chatta med ditt Nintendo DS. Och som vanligt när det gäller Nintendo DS så sker allt trådlöst och med smidiga touch screen-funktioner.

 

Istället för bärbar dator

Nintendo DS Browser är perfekt om du vill använda nätet när du är hemifrån, men saknar en bärbar dator eller inte har plats att ta med dig en sådan. Det går också mycket snabbare att starta ett Nintendo DS än en dator.

 

Surfa säkert

Föräldrar som vill ha kontroll över sitt barns Internetvanor kan använda ett lösenord som krävs för att aktivera webbläsaren till Nintendo DS. Det går även att blockera olämpligt innehåll med ett filter.

 

E-mail

Nintendo DS Browser innehåller inget e-postprogram, men du kan givetvis skicka och ta emot brev via webmail.

 

Inga plug-in-program

Webbläsaren i Nintendo DS ger dig tillgång till hela Internet, bortsett från sidor som använder plug-in-program (som till exempel Flash).

 

Två olika lägen

Du kan använda två olika lägen för att surfa på Nintendo DS: Overview och Fit-to-Width. Overview-läget visar hela webbsidan på en skärm och området som du väljer förstoras på den andra skärmen. I Fit-to-Width-läget anpassas hemsidan så att den får plats på båda av Nintendo DS skärmar.

 

Så här surfar du

Du kan skriva in webbadresser via Nintendo DS touch screen, antingen genom att peka på det virtuella tangentbordet eller genom att skriva bokstäverna direkt på skärmen. Bokstavskombinationer som används ofta, tillexempel ”.com” och ”.net”, finns som snabbval i menyn. För att klicka på länkar pekar du helt enkelt på dem med pekpennan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar bara en sak...

det står att man kan surfa/spela online gratis på sitt DS på olika hotspots runt om i sverige men det står att man måste betala när jag försöker connecta till ett hotspot, finns det nått sätt så man kan surfa gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

angående internet på DS: du måste koppla upp dig via ett trådlöst nätverk.

man kan alltså inte gå in var som helst. men ja om du har ett trådlöst nätverk hemma eller är vid en trådlös hotspot så är det 100% gratis.

 

Nighthowler: vet inte riktigt, de borde väl vara gratis? men när jag var på birka paradise så kunde jag inte koppla upp mig. har ingen aning varför men jag tror det har med WAP2 att göra lr nått. alltså att det är lösen där fast dset kanske inte uppfattar det för dset har lite ekonomisk antenn i sig så man kan bara koppla sig till trådlösa nätverk som inte har nått lösen lr som har WEP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar bara en sak...

det står att man kan surfa/spela online gratis på sitt DS på olika hotspots runt om i sverige men det står att man måste betala när jag försöker connecta till ett hotspot, finns det nått sätt så man kan surfa gratis?

 

har provat men det är typ skyddat på något sätt. om man inte har voucher som man kan köpa på stället.,

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, i affärerna så har jag sett att man kan köpa internet till DS. Man köper helt enkelt ett litet spelkort, precis som med vilket annat DS-spel som helst, stoppar in och vips, man kan gå in och surfa på fuska.se.

 

Men jag tycker det låter lite för bra. Jag menar, betala en engångsavgift för att sedan ha internet hur länge som helst, utan bindningstid, extraavgifter, eller någonting? Det måste väl finnas någon hake?

Nån som vet? :huh:

 

 

första maste du ju ha tradlast bredband vilket du betalar för och för själva spelet det finns pa wii ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...