Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Hej.

Läs helst alltihop!

Ska på auktion där det finns en gammal CBM 3032 utan programvara till.

Kan någon här tipsa mig om någon sida eller skicka programvaran till min epost?

Detta är en Commodore CBM 3032 utan programvara, här är förresten en sida som ni kan kolla fakta på om ni behöver:

http://www.old-computers.com/museum/comput...?st=1&c=102

Skulle vara väldigt, väldigt kul att få igång den om jag lyckas få tag på den.

Har också kollat på några sidor där man kan ladda ner spel till CBM/PET datorer mm, men när man väl laddat ner filen så står det T.ex: "Space Invaders.PRG".

Detta ska man kunna lägga in på ett kassetband och köra detta genom en kassettstation på "CBM3032". Men med vilket program kan man öppna den här typen av fil???

Jag skulle tro att man kunde öppna den med ett program som spelar upp filen som en ljudfil medans man spelar in detta på en kassett som man kopplat till datorns ljudutgång.

Är detta rätt?!

Men:

Vilket program använder jag mig av om jag ska öppna typen "PRG "?

Programvara?

Här är min epost adress:

[email protected]

Och vill inte att man skickar en massa onödiga saker till den för jag vill inte ha spam i den, men skicka gärna någon programvara till CBM3032:n och om ni hittar något program för "EXAMPLE.PRG" så infoga gärna det med. Eller om ni inte orkar så kan ni också lägga upp det här direkt på tråden.

Tack på förhand.

//Apparat1230

Redigerat av Apparat1230

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...