Hoppa till innehåll

Problem Med Nya Datorn


Aircondition
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag tänkte installera det underbara spelet Dark Messiah till min nya PC. Installationen funkade finfint och allt verkade normalt. När jag sedan startade spelet verkade också allt som det skulle. Reklam för utvecklarna m.m syntes och det gjorde likaså den lilla filmen som spelas upp innan man kommer till menyn. När menyn skulle komma fram blev hela bilden svart. Ljudet hördes som det ska men bilden blev alltså svart. Jag tryckte då Ctrl-Alt-Delete och när jag sedan förstorade spelet igen så funkade det plötsligt. Tänkte inte att det skulle vara något särskilt problem så jag började spela. När jag sen klarat av prologen så funkade inte nästa bana. Laddningen stannade plötsligt. Windows meddelade att något blivit fel och spelet stängdes ned.

 

Det här har hänt många gånger och jag har försökt att installera om spelet. Det har inte varit något problem med några andra spel som jag har spelet. Jag har i och för sig spelat relativt nya spel som Call of Duty 4, Team Fortress 2 och Company of Heroes. Har ju hört av andra att det kunde bli problem med äldre spel i Vista. Men Dark Messiah är ju liksom bara drygt ett år gammalt. :'( Är det någon som vet vad felet beror på?

 

Väldigt tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg att du hade ett xfx 8800gt 512mb och xfx har endel mjukvaru problem med dessa kort så det kan ju bero på det att spelet beter sig så. Prova ladda hem senaste drivarna till graffet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg att du hade ett xfx 8800gt 512mb och xfx har endel mjukvaru problem med dessa kort så det kan ju bero på det att spelet beter sig så. Prova ladda hem senaste drivarna till graffet.

Drivrutinerna är de senaste, och som sagt de andra spelen funkar ju.

 

leta efter b.l.a repor på skivan eller kanske att du behöver installera spelet på en annan hårdisk :blink:
Har spelet installerat på min gamla burk och där funkar det, och har aldrig varit något problem.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo men det kunde tydligen skilja från spel till spel. Läste en tråd på swec om det och då vare en kille som hade stora problem att det blev svart i crysis medans i cod4 så funkade det felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå in på Dark Messiah's hemsida och kolla om det finns någon forum utav support. Det brukar ofta funka eftersom att dom skriver vad som kan vara felet. Om inte det funkar testa att skaffa en nyare patch till spelet som gör att den stödjer Windows Vista (om så är fallet).

Testa att uppdatera drivrutiner också.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...