Hoppa till innehåll

Drömmar Bli Sanna?

Apex

Rekommendera inlägg

de där med ludic dröm eller vad du sa, jag trode de heter astral planet, typ samma sak bara ett annat sett liksom, man kan ta konatkt med kompisar tex.

jag min polare i mitt rum , lägger oss i sängen han i en scak o säck.

seedan så tänker man bara på astral planet, de ska va knäppt tyst, sedan typ somnar man då är man innnen i astral planet, men.

i astral planet kan du va med kompisar osv...dock är en sak till annurlunda.

De kan kännas som du varit där i ca 10 år, fas de är ju en dag du är inne men i drömmen känns de som 10 år.

Känns knäppt när det går flera år i drömmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

de där med ludic dröm eller vad du sa, jag trode de heter astral planet, typ samma sak bara ett annat sett liksom, man kan ta konatkt med kompisar tex.

seedan så tänker man bara på astral planet, de ska va knäppt tyst, sedan typ somnar man då är man innnen i astral planet, men.

De kan kännas som du varit där i ca 10 år, fas de är ju en dag du är inne men i drömmen känns de som 10 år.

Astral Projection? Astral Projection är när ditt "medvetande" färdas utanför kroppen ;) En myt, inget verkligt (vissa tror på det dock).

Att det går flera år i en dröm är också påhittat. Det är bevisat att drömmar går i realtid, alltså lika snabbt som verkligheten. Ibland kan en dröm kännas lång pga att man "snabbspolat" igenom vissa delar. Dina drömmar kan te.x. skifta i scener och miljö, liksom, ena stunden jagar du en gorilla i en bil och den andra stunden står du och stirrar på bilen som gorillan krashat in i ett träd.

Så att det går en längre tid i drömmen är bara din hjärna som stökar till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Astral Projection? Astral Projection är när ditt "medvetande" färdas utanför kroppen ;) En myt, inget verkligt (vissa tror på det dock).

Att det går flera år i en dröm är också påhittat. Det är bevisat att drömmar går i realtid, alltså lika snabbt som verkligheten. Ibland kan en dröm kännas lång pga att man "snabbspolat" igenom vissa delar. Dina drömmar kan te.x. skifta i scener och miljö, liksom, ena stunden jagar du en gorilla i en bil och den andra stunden står du och stirrar på bilen som gorillan krashat in i ett träd.

Så att det går en längre tid i drömmen är bara din hjärna som stökar till det.

Som en stund är man i en skog sen i nästa stund står du i en framtids stad på samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hadde en "Lucid dream" en gång, fast jag gjorde inte så mycke, ja visste att jag drömde så ja hoppade ner för ett stup, så vaknade ja.

Mega93: Hur kan det vara bevisat att alla drömmar går i realtid?

Redigerat av Crys
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hadde en "Lucid dream" en gång, fast jag gjorde inte så mycke, ja visste att jag drömde så ja hoppade ner för ett stup, så vaknade ja.

Mega93: Hur kan det vara bevisat att alla drömmar går i realtid?

Forskaren Steven LaBerge (Alla lucid intresserade känner till honom) bevisade att drömmar går i realtid genom att utföra ett experiment.

Han kopplade sig själv till en maskin som mätte hans REM (Rapid Eye Movement) eller ögonrörelser, för när vi drömmer så rör sig våra ögon. Han blev sedan lucid i en dröm och höll fram fingret framför ögonen och började följa det sidleds. När han vaknat kunde han konstatera att hans ögonrörelser stämde med de han gjort i drömmen, och i samma takt.

För er som vill läsa mer om lucid dreaming och Steven LaBerge's experiment, kolla denna artikeln på Illustrerad Vetenskaps hemsida: http://www.illvet.se/polopoly.jsp?d=147&a=548

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har bog haft lucid ett antal, med fy f*n va äcklig när de är lucid när man står typ framför hitler

Fattar inte :S När du är lucid VET du att du drömmer och att allt bara är påhittat av din hjärna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...