Hoppa till innehåll

Ursprunget Till Religionerna ?


Magi
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej .

 

Jag har pratat med astronomer om filmen ZEITGEIST

 

(Kort version på ca 10 minuter.)

http://www.youtube.com/watch?v=KeZB2EsPqGE

 

och de säger att detta område, där man måste stå på jorden, för att se där solen står som lägst på himlen under stjärnkonstellationen CRUX på morgonen den 23. 24 ,25 december och där Sirius och de tre stjärnorna i bältet av orion pekar på horisonten där solen går upp, på morgonen den 25 december,

borde gå att lokalisera på några mil när på jorden.

 

De talar om den platsen ca 7 minuter in i denna film ca 26 minuter långa version.

 

http://video.google.com/videoplay?docid=5216975979627863972

 

 

Finns det några intresserade astronomer/astrologer som skulle vilja leta upp var på jorden denna punkt är?

 

Skulle vara väldigt intressant och få veta var det är de har stått,

då den punkten är platsen för alla religioners ursprung , kanske.

 

Magi

Redigerat av Magi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grym film.. Såg den långa

Det var imponerande det där med solen när den gör exakt som Jesus gjorde :o

Har börjat undra om Solen är Gud eller Jesus eller nåt sånt =o Det skulle inte vara omöjligt.

Och när dom sa det där när världen skulle gå under... Menade dom att den skulle gå in i en ny tid då eller? Förstod inte det =(

Men den var häftig och bra och ska nog se dom andra delarna också men nu är det för sent.

Och någon svar på din fråga har jag inte :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En annan sak är att efter solen gått ner i väst, så när man ser stjärnorna år 3000 BC i egypten, så stiger Sirius upp där solen kommer upp och de tre stjärnorna i bältet av orion pekar också mot platsen.

Detta sker bara runt år 3000 BC +- några 100 år.

Inte exakt som i zeitgeist men på ett annat sätt stämmer det.

Se bild.

 

http://picasaweb.google.com/magnus.ivarsso...725434296598050

 

När jag frågade en astronom om vad han trodde om zeitgeist så fick jag bla til svar att man kanske kunde lokalisera platsen för detta och med mina bilder går det att bekräfta detta, att man måste vara i Egypten år 3000 BC för att se det som dom "nästan" talar om i zeitgeist.

Man får bara lista ut hur det kanske skulle kunna vara de menade, då de i zeitgeist nog inte har studerat stjärn kartor så noga.

 

Nu säger jag inte att något är rätt utan se bilder på stjärnhimlen från den tiden från egypten och se hur Orions bälte , Sirius och Solen beter sig och fundera lite.

 

Själv tycker jag hela iden är helt klart ball och festlig och den stämmer ju ganska bra om man tolkar det lite annorlunda.

 

Magi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...