Wico Skrivet 14 December 2007 Rapport Skrivet 14 December 2007 Hej, alla kanske inte vet det men det finns en sak som heter flooding(INTE när man spammar) och då tvingar man sin hjärna att stå imot sin värsta fobi. Typ med spindlar så ska man hålla i typ en spindel länge o så.. tillslut ska man kunna typ leke med den.. (Från början kan man typ inte hålla i den utan att skrika lite) Funkar den metoden värkligen ? Citera
TheGreatest Skrivet 14 December 2007 Rapport Skrivet 14 December 2007 på vissa kanske men jag tror inte det funkar på alla. Citera
Wico Skrivet 14 December 2007 Författare Rapport Skrivet 14 December 2007 på vissa kanske men jag tror inte det funkar på alla. Borde funka på alla! Citera
Hurricane Skrivet 14 December 2007 Rapport Skrivet 14 December 2007 De har testat det här på Brainiac (eller vad det nu heter). Och de kom fram till att det beror på person till person. Vissa kan "träna" bort den och andra inte.. (experimentet gick ut på att de skulle plågas av sina fobier i en timme) Citera
Wico Skrivet 14 December 2007 Författare Rapport Skrivet 14 December 2007 De har testat det här på Brainiac (eller vad det nu heter). Och de kom fram till att det beror på person till person. Vissa kan "träna" bort den och andra inte.. (experimentet gick ut på att de skulle plågas av sina fobier i en timme) Jo, såg det.. därför undrar jag vad ni tycker om det är sant elle falkst! Citera
Gäst Mega93 Skrivet 14 December 2007 Rapport Skrivet 14 December 2007 Sant och falskt ;) Jag har fobi mot småkryp, dvs småspindlar osv- Just för att dessa kan krypa in i ens öron och mun och lägga ägg där inne :S Jag lider av höjdskräck också, men det finns ingenting jag gillar mer än att utmana min rädsla och besöka höga platser. Älskar adrenalinkicken man får av att möta sina rädslor. Citera
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 15 December 2007 Rapport Skrivet 15 December 2007 Sant och falskt ;) Jag har fobi mot småkryp, dvs småspindlar osv- Just för att dessa kan krypa in i ens öron och mun och lägga ägg där inne :S tja, i genomsnitt sväljer vi 8+ spindlar per år i sömnen :3 Citera
Gäst Mega93 Skrivet 15 December 2007 Rapport Skrivet 15 December 2007 Sant och falskt ;) Jag har fobi mot småkryp, dvs småspindlar osv- Just för att dessa kan krypa in i ens öron och mun och lägga ägg där inne :S tja, i genomsnitt sväljer vi 8+ spindlar per år i sömnen :3 Nånting som jag läste var att På varje synlig spindel sitter det 9 andra spindlar Nu är ju detta inte 100%, men i den där undersökningen räknade man med att spindlarna oftast bär på andra spindlar. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.