Hoppa till innehåll

Greveholm Och Quicktime!


Moviemaker

Rekommendera inlägg

Jag har haft Greveholm men när min dator paja och jag fick börja om igen funka inte greveholm! Det fanns chans att installera quicktime, så jag gjorde det! (En äldre version!) Men när jag skulle börja spela funka det inte! Det stod att jag behövde Quicktime! Vad ska jag göra? Snälla hjälp! :( Tack på förhand.

 

 

 

PS. Jag menar Greveholm 1.

Redigerat av ario10
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har haft Greveholm men när min dator paja och jag fick börja om igen funka inte greveholm! Det fanns chans att installera quicktime, så jag gjorde det! (En äldre version!) Men när jag skulle börja spela funka det inte! Det stod att jag behövde Quicktime! Vad ska jag göra? Snälla hjälp! :( Tack på förhand.

 

 

 

PS. Jag menar Greveholm 1.

Avinstallera din nuvarande Quicktime version.

Surfa in på http://www.apple.com/se/quicktime/download/ och hämta version 7.3 av programmet, installera det.

Fungerar det fortfarande inte så dubbelkolla att du har alla komponenter av spelet installerade.

 

Om spelet är designad för äldre versioner av Windows, testa att köra den i kompatibelläget.

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack, men kan du förklar lite mer om hur man kör i kompatilbelläget?

Gå in på C:\program filer eller liknande.

Leta efter Greveholm mappen, öppna mappen och leta efter .exe-filen (filen som används för att starta spelet). Högerklicka på den och välj "egenskaper". Leta efter kompatiblitetfunktionen i egenskap-rutan, ställ in den på rätt operativ och testa köra spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...