Hoppa till innehåll

Problem Med Html


FAQ

Rekommendera inlägg

Jag håller på och gör en egen hemsida men jag vet ej hur jag gör en webadress till den asså jag menar hur man gör en www,nånting,se/com/nu/net/org, snälla sig hur man gör dom som kan asså.

Domännamn som www.dinwebbsida.com kostar. Vill du ha en egen .se, .org, .net, .nu, .eu, .fi adress eller liknande så måste du registrera den hos någon domänleverantör. Binero och One är exempel på domännamnleverantörer.

 

Domännamnet ska du sedan peka mot din webbhost ifall hosten stödjer detta. I de flesta fall kan man även köpa domännamn samtidigt som man köper en plats på vissa webbhotell.

 

Men om du har din webbsida på en gratishost så är din adress antagligen något i stil med "webbhotell.com/dinsida" eller dinsida.webbhotell.com. Kolla med din webbhost för att kolla vilket adress din webbsida har, samt om dom erbjuder möjlighet att köpa, samt peka domännamn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, tack, men är du bra på html-koder. jag e inte så bra. Så då kan du hjälpa mej lite:D:D:D:D. Vet du hur man kan göra en räknare på sin hemsida som det står hur månag som har vart innne på den?

Det enda jag vet är att det kräver kunskaper inom PHP och kanske MySQL-databaser, vilket jag inte

har tillräckligt med kunskaper om för att kunna hjälpa dig. Men det finns gratistjänster på internet som erbjuder besöksräknare, t.ex. Susnet

 

Googlar du lite så hittar du en massa andra sidor som erbjuder besöksräknare för din sida.

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, tack, men är du bra på html-koder. jag e inte så bra. Så då kan du hjälpa mej lite:D:D:D:D. Vet du hur man kan göra en räknare på sin hemsida som det står hur månag som har vart innne på den?

Det enda jag vet är att det kräver kunskaper inom PHP och kanske MySQL-databaser, vilket jag inte

har tillräckligt med kunskaper om för att kunna hjälpa dig. Men det finns gratistjänster på internet som erbjuder besöksräknare, t.ex. Susnet

 

Googlar du lite så hittar du en massa andra sidor som erbjuder besöksräknare för din sida.

 

*Räcker upp armen* JAG KAN!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...