Hoppa till innehåll

Oblivion


BLITZFREEDOME

Rekommendera inlägg

Det är bättre grafik i Oblivion på PS3, eller ja, man ser längre kan man säga, men föredrar Xbox 360 då det är rumble i kontrollen och att det är omöjligt att spela mer än 4h i sträck med en PS3 kontroll.

Det är bevisat att grafiskt vinner 360 över PS3, medan PC utklassar de båda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, grafiken är bättre på olika punkter på olika konsoller i Oblivion, dock som du säger äger ju PC de båda, men på Xbox 360 är ljuset mer realistiskt än på PS3 men PS3 har dock längre draw distance (vilket är att om du t.ex. går på en väg och så kommer ett hus upp en bit bort så kommer du se det huset snabbare eller längre bort på PS3 än på Xbox 360), sedan har PS3 också snabbare laddtider, men jag kollade också på den där filmen och färgerna är ju så mycket bättre på Xbox 360 än på PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, grafiken är bättre på olika punkter på olika konsoller i Oblivion, dock som du säger äger ju PC de båda, men på Xbox 360 är ljuset mer realistiskt än på PS3 men PS3 har dock längre draw distance (vilket är att om du t.ex. går på en väg och så kommer ett hus upp en bit bort så kommer du se det huset snabbare eller längre bort på PS3 än på Xbox 360), sedan har PS3 också snabbare laddtider, men jag kollade också på den där filmen och färgerna är ju så mycket bättre på Xbox 360 än på PS3.

 

mm, det är v'ldigt dåligt på 360. Om man står vid byn där vid Imperial city waterfront så kollar man över vattnet så ser det SKI*fult ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, grafiken är bättre på olika punkter på olika konsoller i Oblivion, dock som du säger äger ju PC de båda, men på Xbox 360 är ljuset mer realistiskt än på PS3 men PS3 har dock längre draw distance (vilket är att om du t.ex. går på en väg och så kommer ett hus upp en bit bort så kommer du se det huset snabbare eller längre bort på PS3 än på Xbox 360), sedan har PS3 också snabbare laddtider, men jag kollade också på den där filmen och färgerna är ju så mycket bättre på Xbox 360 än på PS3.

 

mm, det är v'ldigt dåligt på 360. Om man står vid byn där vid Imperial city waterfront så kollar man över vattnet så ser det SKI*fult ut.

 

 

Det där med färgerna är ju för att nör dem spelade på 360 var det mycket bättre väder i oblivion världen och när dem spelade på ps3 var det dåligt väder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga, sett trhillers och läs om de de ser skit kul ut, då jag menar elder scroll IV oblivon,men ser man verkligen bara en hand med ett svärd?, för sånt hatar jag, men går de se hela gubben och srpinga runt skall jag nog köpa de så min fråga är:

går de ställa in att man ser hela karrakträen på PS3 konsolen i oblivon elder scroll IV?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga, sett trhillers och läs om de de ser skit kul ut, då jag menar elder scroll IV oblivon,men ser man verkligen bara en hand med ett svärd?, för sånt hatar jag, men går de se hela gubben och srpinga runt skall jag nog köpa de så min fråga är:

går de ställa in att man ser hela karrakträen på PS3 konsolen i oblivon elder scroll IV?

Ja, det går.

Det är dock 100 tusen gånger lättare och roligare att spela i första person.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...