GangsterTwist Skrivet 28 December 2007 Rapport Skrivet 28 December 2007 Vill gärna veta vilken du tycker är den bästa eller kommer gå bäst för?, jag hör mycket om mellan cryengien2 och unrealengien3, fast jag tror cryengien2 är defenetift den bästa (just nu). Vilka tror ni kom bli en konkurent till cryengine2, ni fattar det jag är ute efter. vet ni nåt om nån annan engine?, ser framimot id softwars. Citera
Ozoon Skrivet 28 December 2007 Rapport Skrivet 28 December 2007 har inte sett mkt av cryengine, men jag måste säga att unrealengine3 är grym! den visades upp mycket före cryteks fina motor och jag tror att med lite patchande och vidareutveckling av den så kommer den rocka hårt, älskar dess texturarbete, nu är jag iofs rätt ouppdaterad på den, men jag tror att det kan vara den som kommer ge oss storspel, om nu inte crytek har mkt bättre fysik i sin, vilket jag inte har nån aning om. Citera
GangsterTwist Skrivet 28 December 2007 Författare Rapport Skrivet 28 December 2007 (redigerat) har inte sett mkt av cryengine, men jag måste säga att unrealengine3 är grym! den visades upp mycket före cryteks fina motor och jag tror att med lite patchande och vidareutveckling av den så kommer den rocka hårt, älskar dess texturarbete, nu är jag iofs rätt ouppdaterad på den, men jag tror att det kan vara den som kommer ge oss storspel, om nu inte crytek har mkt bättre fysik i sin, vilket jag inte har nån aning om.Polarn ett tips sök på Crysis Sandbox2 på tex youtube, så får man se både private människor och sedan crytek snubbar som förklarar Cryengine2 om du vill.Får man unreal engine till unrealtournament 3 ? :rolleyes: :P ? ett film på unreal engine jag tyckte var jävligt bra Redigerat 28 December 2007 av Pavilion Citera
Ozoon Skrivet 28 December 2007 Rapport Skrivet 28 December 2007 ja, ut3 är byggt med den motorn ja, att se filmer vill jag ju inte, jag vill ju testa själv, dock har jag ingen toppdator, den pallar säkert crysis, men pallar inte köra på låga inställningar! Citera
GangsterTwist Skrivet 28 December 2007 Författare Rapport Skrivet 28 December 2007 vänta lite får man med unrealengine 3 till ut3 eller? för då måste jag köpa ut3 direkt asså ;) (vet inte om "ja, ut3 är byggt på den motorn ja" menas att man fick med det eller inte :P ) Citera
Aircondition Skrivet 28 December 2007 Rapport Skrivet 28 December 2007 Ärligt talat så är det inget snack om vilken som är bäst. Det är fakta att CryENGINE2 är kraftfullast just nu. Det behöver dock inte betyda att Crysis är det bästa spelet, men det är inget som slår den spelmotorn. Citera
GangsterTwist Skrivet 28 December 2007 Författare Rapport Skrivet 28 December 2007 (redigerat) Ärligt talat så är det inget snack om vilken som är bäst. Det är fakta att CryENGINE2 är kraftfullast just nu. Det behöver dock inte betyda att Crysis är det bästa spelet, men det är inget som slår den spelmotorn.Mm, fast de är ganska uppenbart.Fast många tycker unreal slår cryengine eftersom dom är ute efter två helt olika mål, unreal skapar en mörk miljö med monster och väldigt långt in i framtiden, ja ut3 och gow, medans cryengine är ute efter paradiser och tropiska ö:ar som inte alls är före i tiden bara lite gran. fast det är endå sant att cryengine är starkast (just nu). Redigerat 28 December 2007 av Pavilion Citera
Aircondition Skrivet 28 December 2007 Rapport Skrivet 28 December 2007 CryENGINE2 har överlägsen teknik, och det är ju faktiskt det enda en spelmotor ska vara till för. Angående dina påståenden om miljöer, så behöver det ju inte alls vara så. Det du nämner är ju bara var/när några av spelen som använder sig av motorn i fråga utspelar sig. Citera
GangsterTwist Skrivet 28 December 2007 Författare Rapport Skrivet 28 December 2007 (redigerat) CryENGINE2 har överlägsen teknik, och det är ju faktiskt det enda en spelmotor ska vara till för. Angående dina påståenden om miljöer, så behöver det ju inte alls vara så. Det du nämner är ju bara var/när några av spelen som använder sig av motorn i fråga utspelar sig. Hehe okej da, http://www.crytek.com/news/news/?tx_ttnews...Hash=edecada0b8 Redigerat 29 December 2007 av Pavilion Citera
Aircondition Skrivet 30 December 2007 Rapport Skrivet 30 December 2007 Visste ni att Far Cry 2 inte använder sig av CryENGINE2? Det visste faktiskt inte jag. :blush: Spelet använder sig istället av en motor som kallas "Dunia". Ska bli jäkligt intressant att se hur den presterar. Citera
Gäst GripenII Skrivet 30 December 2007 Rapport Skrivet 30 December 2007 Visste ni att Far Cry 2 inte använder sig av CryENGINE2? Det visste faktiskt inte jag. :blush: Spelet använder sig istället av en motor som kallas "Dunia". Ska bli jäkligt intressant att se hur den presterar.Grafiken är bättre änn Crysis tillochmed ;)Har hört att det tillocmed bara va ultra hög qvalite på bara löv och sånt. :rolleyes: Citera
Aircondition Skrivet 30 December 2007 Rapport Skrivet 30 December 2007 Går ju inte att veta än. Jag tycker att de har varit ganska hemlighetsfulla. Är kanske ganska bra också, man visste ju nästan exakt hur Crysis skulle vara när det släpptes. Då är det bättre att bli positivt överraskad. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.