snowduck4321 Skrivet 29 December 2007 Rapport Dela Skrivet 29 December 2007 Jag har två olika fel i flash som jag behöver hjälp med (flash MX 2004): 1. Jag vill att när en grej (i detta fallet en mask) nuddar en vägg eller pil så ska spelet gå till nästa bild. Hoppas ni fattar. 2. Jag vill att en grej (i detta fallet en gubbe) ska röra sig åt höger utan att någon säger till den (på en enda bild/frame). Det ska vara något sånt här tror jag: move(_x:20) } Gubben ska gå 20 pixlar. Tack i förhand /snowduck4321 flash_masken_version_2_hjälp_till_fuska.se.bmp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 30 December 2007 Rapport Dela Skrivet 30 December 2007 (redigerat) skulle tipsa dig om att skaffa nyaste flash istället ifall du vill att fler ska kunna hjälpa dig. Redigerat 30 December 2007 av Firecracker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2008 (redigerat) skulle tipsa dig om att skaffa nyaste flash istället ifall du vill att fler ska kunna hjälpa dig.Det där är versionsdiskriminering! Det är inte stora skillnader Adobe har gjort i de nyare versionerna. Svar: Objektets xposition ligger i variabeln _x. Vill du flytta masken 20 px till höger blir det: masken._x += 20; När du vill gå till en annan frame använder du funktionerna gotoAndPlay() eller gotoAndStop(). Redigerat 1 Januari 2008 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst FabrikatioN Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2008 Thats true. CS3 suger faktiskt. Jag håller mig fast vid flash 8 professional då jag har privilegien att få gratis kopior (ej trials) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
robink93 Skrivet 15 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2008 Jag har två olika fel i flash som jag behöver hjälp med (flash MX 2004): 1. Jag vill att när en grej (i detta fallet en mask) nuddar en vägg eller pil så ska spelet gå till nästa bild. Hoppas ni fattar. 2. Jag vill att en grej (i detta fallet en gubbe) ska röra sig åt höger utan att någon säger till den (på en enda bild/frame). Det ska vara något sånt här tror jag: move(_x:20) } Gubben ska gå 20 pixlar. Tack i förhand /snowduck4321 flash_masken_version_2_hjälp_till_fuska.se.bmp onClipEvent(load){ tempc = 0; } onClipEvent(enterFrame){ if(tempc < 20){ this._x += 1; tempc++; } Borde funka :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 18 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2008 Thats true. CS3 suger faktiskt. Jag håller mig fast vid flash 8 professional då jag har privilegien att få gratis kopior (ej trials) Jo, proffesional 8 är klart bäst(tänkte inte på att CS3 har kommit) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.