Hoppa till innehåll

Datorn Är Konstigt


Gäst Aso100
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Aso100

Hej!

 

 

 

 

efter att jag läst guiden "Lär dig att speeda upp din dator" så gjorde jag diskrensing för att jag bara hadde 1GB för att jag och min pappa har 2 operativ system båda två har samma windows allså windows vista ultimate fast han har sitt och jag har mitt. Så vi har delat på hårddisken jag fick bara 19gp :( fast vi skiter i det. efter jag läst guiden så läste jag kommentaren och en kille sa att det finns "WIN ASO" som e bättre så jag laddade ner den och startade den. den tog bort mycket gamla filer och filmer och musik så nu har jag 7GB utrymme ledigt men datorn känns konstigt väldigt konstigt internet fungerar inte som den ska ibland så kan jag inte klicka någonstans sen efter jag stängt ner internet explorer så vill jag öppna internet explorer igen fast det kommer inte och sen alla programmer som jag hade fungerar inte korrekt jag har fått uninstallera programmer som är värda 2GB för att dem inte fungerar och jag får inte rättigheter att öppna mapparna "Mina Musik" "Mina Bilder" och dem där mapparna det står bara du har inte rättigheter att öppna det sen så alla shortcut som fanns i skrivbordet är borta hur ska jag fixa datorn??? jag har inte laggt något "Recovery punkt" och jag orkar inte installera om windows så finns det något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det med att du inte kan öppna alla spel etc är för att du antagligen har installerat dem på din pappas användardel, och då tryckt på "installera endast för denna användaren". ( Om jag har fattat rätt vad du menar med del)

Hur som helst skulle jag själv ominstallera windows eftersom det gör så att hela datorn känns ren igen, har du fixat något som inte funkat så känns det inte likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Aso100

allså nej det fungerade förut men inte nu + att jag inte kan ladda ner något fil från internet då så hänger sig internet explorer och jag måste starta om datorn för att öppna internet explorer igen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Aso100

vad menar du? att ladda ner samma filer i min pappas del??

 

men om jag förstått rätt så menar du att om min pappas del kan ladda ner saker utan problem eller nåt

 

så är svaret ja, han har inga problem utan bara min del har problem

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...