Hoppa till innehåll

Hjälp, Hemsida

Gäst Xarph

Rekommendera inlägg

hej jag har fått problem... jag laddade ner en layout till en hemsida. i meppen fanns det massa gif filer och en htm fil och 2 .psd filer. jag ändrade på en .psd fil i photoshop men när jag öppnar index.htm så är det min gamla. kan någon hjälpa mej?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej jag har fått problem... jag laddade ner en layout till en hemsida. i meppen fanns det massa gif filer och en htm fil och 2 .psd filer. jag ändrade på en .psd fil i photoshop men när jag öppnar index.htm så är det min gamla. kan någon hjälpa mej?

En .psd-bild är originalbilden av .gif-bilderna. Din .html-fil använder sig antagligen av gif-bilder, vill du att ändringarna som du gjort på .psd-bilden ska synnas i index.htm så ska du spara .psd-bilden som .gif (alltså spara och ersätta .gif-bilden som motsvarar/ser likadant ut som din .psd-bild).

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok men det är typ 15.gif bilder som det står typ "start" på en och "gästbok" på en

Kolla igenom alla .gif-bilderna. Eller vad är det för bild i .psd-filen?

Om .psd-filen är själva logon (alltså headern) så kan du leta rätt på den motsvarande .gif-bilden.

Det ska inte vara svårt. Ifall du inte vill öppna alla bilder för att kontrollera så får du väl ta och visa miniatyrer på alla bilder som du har i mappen.

Annars om .psd-bilden är av något helt annat slag än de .gif-bilder som du fick med så är det bara att spara .psd-bilden som .jpg eller .gif och inkludera den på passande ställen i .html-dokumentet.

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...