Hoppa till innehåll

[hjälp] Det Låter Ifrån Nätagregatet!


Vitdom

Rekommendera inlägg

När datorn är på så kan det help plötsligt utan förvarning börja låta ifrån nätagregatet, det låter som om fläkten går emot något eller så är det fel på fläkten.. Har inte kollat om den snurrar när den låter så men det ska jag göra nästa gång.

 

Riktigt irriterande! Det blir så oftast varje morgon och jag har tur om det inte kommer igen på hela dagen, jag brukar fixa detta genom att slå datorn i golvet(lätt. vet att man inte ska göra såhär :unsure: ) så slutar det igen, men oftast får man göra det oerhört många ggr tex 7 eller ngt..

 

Nyss öppnade jag datorn och skruvade bort nätagregatet, öppnade nätagregatet(vet att man inte ska göra såhär om man inte är utbildad :unsure: , jag brukar inte följa regler särskilt ofta :P ) och kollade ifal något gick emot fläkten, det gjorde det inte men det var massvis med damm så jag sög upp det med damsugaren. Sen skruvade jag bort fläkten och underhöll den lite och sedan satte jag tillbaka allting. Men det fungerade INTE! Det kan också vara så att det sitter något emot fläkten när den är stängd men det tror jag inte..

 

 

 

Jag har fixat detta genom att köpa ett nytt nätagregat, ni behöver inte hjälpa till mer.

 

Ge mig råd på vad jag ska göra och vad som har hänt.. Fråga om ni inte förstår något.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag sprängde ett nätagregat en gång

 

OT: kolla om något lossnade när du öppnade det annars får du typ lämna in datorn på service

Ne, den fungerar likadant som innan jag öppnade som nu.

 

Jag försöker att inte lämna in den på service men det är bara en sissta utväg, behöver lite fler råd först.

 

 

Men det lät som om du förstod det som att det blev såhär efter jag öppnade? Då har du fel, har varit såhär i ca 2 veckor nu, öppnade den idag för att försöka fixa det.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1: Man ska inte använda dammsugare på datorer, då komponenter tar skada enkelt, använt istället hårtork i kallt läge eller sånt där speciell spray med koncentrerad luft i.

2:Lämna in den på service, lek inte med nättagregat om du inte vet vad du gör-

3:Om du har en märkesdator så kan garantin ha bränts bort då du öppna datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1: Man ska inte använda dammsugare på datorer, då komponenter tar skada enkelt, använt istället hårtork i kallt läge eller sånt där speciell spray med koncentrerad luft i.

2:Lämna in den på service, lek inte med nättagregat om du inte vet vad du gör-

3:Om du har en märkesdator så kan garantin ha bränts bort då du öppna datorn.

1. Jag blåser såklart först och damsuger den dam som kommer utanför datorn, jag rör inte ens vid datorn.

2. Jag vet vad jag gör..

3. Garantin gick ut för ca 2 år sedan.

4. Har jag ens frågat något om det här?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nätagg är ju alltid inte sådär jättebra att mixtra med, men nu gick det bra så nu spelar det ingen roll.

 

Om du skruvar loss nätagget från chassit (inte öppnar det alltså) och bara håller det alldeles utanför chassit (brukar gå att göra utan att dra ur några kablar), låter det då något? Det behöver nämligen inte vara nätagget som låter, utan kan också vara vibrationer från nätagget som skapar ett ljud i chassit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående 4, du säger ju att Service är ditt sista val, om din garanti gick ut för 2år sen så kan du inte lämna in den till där du köpte den? Sen mena jag inget illa när jag skrev mitt inlägg.

 

Jag menar att det också finns privata som fixar datorer, inte bara affärer där man köper datorerna.

 

 

Nätagg är ju alltid inte sådär jättebra att mixtra med, men nu gick det bra så nu spelar det ingen roll.

 

Om du skruvar loss nätagget från chassit (inte öppnar det alltså) och bara håller det alldeles utanför chassit (brukar gå att göra utan att dra ur några kablar), låter det då något? Det behöver nämligen inte vara nätagget som låter, utan kan också vara vibrationer från nätagget som skapar ett ljud i chassit.

Gjorde det förut(skruvade inte bort nätagregatet) då lät den innanför nätagregatets skal, så tror att det var fel på nätagregatet..

 

 

 

Jag har fixat detta genom att köpa ett nytt nätagregat, ni behöver inte hjälpa till mer.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...