Hoppa till innehåll

Umbrella Chronicles


Snake

Rekommendera inlägg

Dödade just de två Tyrants i vita rockar som Wesker på det näst sista (sido) uppdraget, men inget hände sen, det finns ju ett sista sidouppdrag...

Måste jag göra nåt speciellt för att låsa upp det?

PS. Finns en risk att det kommer en till sån här tråd, fick disconnect när jag postade innan så fick skriva om. :S

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har exat samma problem som dig, inget kommer upp i slutet. Någon som vet??

Har tagit reda på problemet nu (tack Gamefaqs!), däremot så är det inte så lätt... måste klara Nightmare 2, och för att få den måste man klara Nightmare 1 med rank A. :S (det är det uppdraget med Rebecca som drömmer en mardröm i början)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du vet, när man har klarat ett uppdrag så står det ju först vilken rank man fått och så ovanför står det med mindre text vad du fick för rank i olika grejer, tror man ska få så många såna med A som möjligt för att få A.

Positiva saken med det är la att för varje B rank du får så får du 3 stjärnor att uppgradera vapen med, så ju mer du gör det desto lättare blir det.

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skit också! Frå som bäst Rankl B på det uppdraget, alltså det går ju inte att få bättre, så grymt dåligt att dem gjort sånt härmesigt ranksystem i spelet som bara gör det jobbigare, nu kommer jag aldrig klara spelet. :(

Redigerat av The Moose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa att förstöra massa items, skjut zombies på pannan, hundar i ansiktet etc och släng granater när det kommer tex för många småspindlar.

Trodde aldrig jag skulle klara det heller...

När du har tillräckligt med poäng kan du ju uppgradera ett vapen vidare så det blir lättare och lättare.¨

Måste klara Death's Door också förresten, klara Raccoon's Destruction 3 eller vad den heter på rank A eller S (S går bra på Nightmare 1 också då det är ranken ovanför A) för att låsa upp den.

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa att förstöra massa items, skjut zombies på pannan, hundar i ansiktet etc och släng granater när det kommer tex för många småspindlar.

Trodde aldrig jag skulle klara det heller...

När du har tillräckligt med poäng kan du ju uppgradera ett vapen vidare så det blir lättare och lättare.¨

Måste klara Death's Door också förresten, klara Raccoon's Destruction 3 eller vad den heter på rank A eller S (S går bra på Nightmare 1 också då det är ranken ovanför A) för att låsa upp den.

Okej tack så mycket för hjälpen, ska försöka det du sa när jag orkar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag brukar ha lätt för sånna spel så jag fick redan A och S rank på de där banorna men mitt tips är bara att alltid vara lung, konsentrerasig på att få den röda pricken när man ska sickta på pannan och han nått så att man alltid kan stöda kontrollen med t.ex så brukar jag lägga mina (inte handflator men anndra sidan [vet inte vad det heter])i kors mot varandra så stöder man upp ... eller så kan man bara se på bilden

 

ps.kedjan är den högra handen

 

vad det gäller objekt så skutt på allt bara

 

filerna (umbrella symbolena) får man också poäng av så man kan köra samma bara då och då och försöka få tag i alla filerna så har ni större chanser att få S eller A rank.

post-61977-1200588201_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...