Hoppa till innehåll

reklam


Animal

Rekommendera inlägg

Min kompis la upp ett forum på reklam, det blev typ z12.reklam/namnetpåforumet ... hursomhelst så vill han byta namn till typ namnetpåforumet.forum.com eller liknande. Hur gör man det? Kostar det något?

 

Det blir censor så jag kanske inte ska skriva det men det var på i n v i s i o n f r e e

Och det är väll fullt lagligt? Lås tråden om det ej är det.

Redigerat av paw
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns det, men då vill själva företaget ha lite betalt, genom och lägga ut reklam på sidan som endast gynnar dem, och det segar ner sidan. Du får betala för bästa, säkraste och snabbaste samt smidigaste, eller så rekommenderar jag www.webb.se. Finns till exempel www.hemsida.info.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min kompis la upp ett forum på reklam, det blev typ z12.reklam/namnetpåforumet ... hursomhelst så vill han byta namn till typ namnetpåforumet.forum.com eller liknande. Hur gör man det? Kostar det något?

 

Det blir censor så jag kanske inte ska skriva det men det var på i n v i s i o n f r e e

Och det är väll fullt lagligt? Lås tråden om det ej är det.

Som tidigare nämnt, det går att peka om ett IF-forum till någon subdomän som t.ex. forum.webb.se, vilket är gratis. Men om jag fortfarande skulle ha ett IF-forum så skulle jag inte göra detta, nedanför står varför.

 

Tillåt mig att tillägga något av egen erfarenhet:

Problematiken här är att forum.webb.se egentligen är en ram, alltså den visar s3.invision....com/dittforum i en så kallad <frame>-tagg. I normala fall ska detta inte vara något fel, men nu är det ju som så att om man visar ett IF-forum innuti en ram så kommer Internet Explorer 6 och möjligen 7 att bete sig helt uppåt skogen när det kommer till olika formulärfunktioner på forumet (t.ex. inloggning), därför att forumet är inramat. Nu vet jag ju inte om IE6 får något fel i samband med detta längre, eftersom det kan ha kommit buggfixar som förbättrat detta efter det att jag fick erfara problemet för flera år sedan.

 

Men sedan finns ju en annan lösning som inte ger några problem, men det kostar: Peka om ditt forum till en .com-domän via IF's domänpekningstjänst (har aldrig testat detta, men kolla deras support för vidare information).

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...