Animal Skrivet 5 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2008 (redigerat) Min kompis la upp ett forum på reklam, det blev typ z12.reklam/namnetpåforumet ... hursomhelst så vill han byta namn till typ namnetpåforumet.forum.com eller liknande. Hur gör man det? Kostar det något? Det blir censor så jag kanske inte ska skriva det men det var på i n v i s i o n f r e e Och det är väll fullt lagligt? Lås tråden om det ej är det. Redigerat 5 Januari 2008 av paw Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Knewt Skrivet 5 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2008 Det ska väl funka med att registrera en subdomän för forumet. www.webb.se är ett bra alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 5 Januari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2008 Hm. Den sidan var skum. Gjorde en så det ändrades till team.se eller nått, fast jag kommer inte in på den, blir nå lagg? Finns det någon annan gratis hemsida som är bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 5 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2008 www.freedomain.co.nr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 5 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2008 Det finns det, men då vill själva företaget ha lite betalt, genom och lägga ut reklam på sidan som endast gynnar dem, och det segar ner sidan. Du får betala för bästa, säkraste och snabbaste samt smidigaste, eller så rekommenderar jag www.webb.se. Finns till exempel www.hemsida.info.se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 5 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2008 (redigerat) Min kompis la upp ett forum på reklam, det blev typ z12.reklam/namnetpåforumet ... hursomhelst så vill han byta namn till typ namnetpåforumet.forum.com eller liknande. Hur gör man det? Kostar det något? Det blir censor så jag kanske inte ska skriva det men det var på i n v i s i o n f r e e Och det är väll fullt lagligt? Lås tråden om det ej är det. Som tidigare nämnt, det går att peka om ett IF-forum till någon subdomän som t.ex. forum.webb.se, vilket är gratis. Men om jag fortfarande skulle ha ett IF-forum så skulle jag inte göra detta, nedanför står varför. Tillåt mig att tillägga något av egen erfarenhet: Problematiken här är att forum.webb.se egentligen är en ram, alltså den visar s3.invision....com/dittforum i en så kallad <frame>-tagg. I normala fall ska detta inte vara något fel, men nu är det ju som så att om man visar ett IF-forum innuti en ram så kommer Internet Explorer 6 och möjligen 7 att bete sig helt uppåt skogen när det kommer till olika formulärfunktioner på forumet (t.ex. inloggning), därför att forumet är inramat. Nu vet jag ju inte om IE6 får något fel i samband med detta längre, eftersom det kan ha kommit buggfixar som förbättrat detta efter det att jag fick erfara problemet för flera år sedan. Men sedan finns ju en annan lösning som inte ger några problem, men det kostar: Peka om ditt forum till en .com-domän via IF's domänpekningstjänst (har aldrig testat detta, men kolla deras support för vidare information). Redigerat 5 Januari 2008 av Hitsugaya Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 6 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2008 freedomain.co.nr erbjuder även omdirigering och alltså ingen ram. Man ser fortfarande den hemskt långa adressen men forum.co.nr fungerar också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.