"Mariel, klockmakarens dotter" av Brian Jacques.
Boken är från bokserien "Redwall" som består av tio böcker.
Denna var den första jag läste och den bästa.
"Mariel, klockmakarens dotter" av Brian Jacques.
Boken är från bokserien "Redwall" som består av tio böcker.
Denna var den första jag läste och den bästa.
Läste ut sista Harry P boken för nån dag sen och den var helt lysande :D
well..alla harry potter böckerna är ju bra och en hel del annan fantasy och sci-fi :P
Gudfadern.
1984 är klockren.
Väldigt svår fårga, men Änglar och demoner är ju alltid bra, men mina favoriter är nog ändå böckerna skrivna av Arto Paasilinna, han har en hur skön stil som helst:D
Soad_token
Lätt den sista harry potter boken :D
När jag var liten älskade jag Vargbröder serien.Den bästa jag läst just nu är nog den sista Harry Potter boken,alltså Harry Potter och dödsrelikerna.
Jag tycker 3 serier är bra
Vargbröder
Sanningens Svärd(jag är bror till trådskaparen :P)
Harry Potter
jag gillar Vargbröder serien väldigt mkt :)
Har läst många bra böcker, svårt att avgöra vilken som är bäst eftersom man alltid tycker
att den man har läst senast är bäst.
The Death Gate Cycle av Margret Weis och Trecy Hickman (tror jag dom heter). Det är en serie på 7 böcker endast 4 st är översatta till svenska. Men har läst alla själv.
The Death Gate Cycle och Eragon + Den äldste (av Christopher Paolini) kommer på samma plats eftersom dom är mycket bra.
Men även böckerna av J.R.R. Tolkien är bra. Vet inte riktigt men många böcker är bra men på sitt sätt vet inte om där är något man kan sätta främst dock finns det de som man kan sätta sist.
Harry bosch böckerna av Michael Connelly
Jag gillar nog 2 serier av böcker.
Och dem är:
Harry Potter Böckerna (Döds relikerna var bäst)
Den mörka materian (Det är 3 böcker som har varsint
namn och namnen är Guld kompassen,
Den skarpa eggen och Bärnstens kikarens.)
Nu håller jag på att läsa Härskarringen nu.
Sen blir det nog Eragon och Den Äldste
och så den tredje uppföljaren. :P
Glömt nämna Bilbo och Liftarens Guide till Galaxen
Börjat läsa Diamantsvärdet och Träsvärdet av Nick Perumov
Läser Alex Rider böckerna nu, dom är skit bra! :)
Harry potter av J.K Rowling :P
Dragonball, Dr slump och Sandland (alla 3 av akira) av Akria Toriyama
Ranma av Rumiko Takahashi
=)
↗ till inläggetVargbröder
↗ till inläggetVargbröder
↗ till inläggetHaha, vi var tvugna att läsa dem böckerna i skolan. Sämsta fantasyn jag läst. Har faktiskt läst en hel del också.Vargbröder
Hela "Sagan om Otoriklanen"-serien är det bästa jag någonsin läst. Skulle bli överlycklig om jag läste en bok som var bättre än dem. Harry Potter är dock också bra, speciellt sista boken.
↗ till inlägget↗ till inläggetHaha, vi var tvugna att läsa dem böckerna i skolan. Sämsta fantasyn jag läst. Har faktiskt läst en hel del också.Vargbröder
Hela "Sagan om Otoriklanen"-serien är det bästa jag någonsin läst. Skulle bli överlycklig om jag läste en bok som var bättre än dem. Harry Potter är dock också bra, speciellt sista boken.
Vargbröder är en av de bästa böcker jag läst ;) Kanske bara var så att just den jag läste var väldigt bra men jag kände verkligen av författarens försök att beskriva människans koppling till djuret.
Serien 'Slaget om Frihetskriget' ('En krigares hjärta', 'En magikers styrka' osv) är bland de bästa fantasyböcker som jag läst. Alla böckerna är komplicerade att komma in i i början, det är som att gräva i frusen mark, men till slut kommer man igenom det frusna lagret och då är man helt inne i boken.
Ulf nilsson's dekar serier med katarina och göran och så klart oliver twist
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in