Chainsawkitten Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2009 (redigerat) Det beror ju väldigt på vad det är man man letar efter. Böcker kan vara bra på väldigt olika sätt. Ur en spännings-synpunkt är det nog Sanningens Svärd-serien av Terry Goodkind men djupet i dem är inget att tala om. Den vackraste kan nog vara Jonathan Livingston Seagull av Richard Bach. Som roligast kommer nog Torsk på Da Vinci av Adam Roberts, en parodi på Dan Brown's Da Vinci-koden. (Själva Da Vinci-koden är dock rätt halvdan.) Redigerat 17 Februari 2009 av Chainsawkitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raffed Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2009 Sagan Om Klanen Otori-serien ÄR ett mästerverk. Läser igenom serien(1-3) för fjärde gången nu, brukar inleda varje nytt år med det. Själv tycker jag Och Himlens Vida Väv var den bästa. Är det inte 4? Nope, 5.Över Näktergalens Golv På Kudde Av Gräs Under Lysande Måne Vid Hägerns Skarpa Skri Och Himlens Vida Väv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trips Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2009 Sagan Om Klanen Otori-serien ÄR ett mästerverk. Läser igenom serien(1-3) för fjärde gången nu, brukar inleda varje nytt år med det. Själv tycker jag Och Himlens Vida Väv var den bästa. Är det inte 4? Nope, 5.Över Näktergalens Golv På Kudde Av Gräs Under Lysande Måne Vid Hägerns Skarpa Skri Och Himlens Vida Väv What? Hade för mig att det är en trilogi. Men det är ju bara bra, läser tvåan just nu och gillar serien sjukt mycket. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raffed Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2009 Sagan Om Klanen Otori-serien ÄR ett mästerverk. Läser igenom serien(1-3) för fjärde gången nu, brukar inleda varje nytt år med det. Själv tycker jag Och Himlens Vida Väv var den bästa. Är det inte 4? Nope, 5. Över Näktergalens Golv På Kudde Av Gräs Under Lysande Måne Vid Hägerns Skarpa Skri Och Himlens Vida Väv What? Hade för mig att det är en trilogi. Men det är ju bara bra, läser tvåan just nu och gillar serien sjukt mycket. ^^ Jo, det är en trilogi kan man säga.. eller det var iafa menat som en från första början. Antagligen ville väl författaren få in mer pengar och skrev 2 böcker till. En som handlade vad som hände efter och en som handlade om vad som hade hänt innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rememberme Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2009 Korpens Port, Ondskans stjärna och Dödens Fält. Alla i serien "dom fem utvalda". Skrivna an Anthony Horovitz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst aJwant2bme Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2009 Låt den rätte komma in. Har inte sett filmen, men, den suger väl förmodligen, men boken är verkligen bra :D ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2009 Låt den rätte komma in. Har inte sett filmen, men, den suger väl förmodligen, men boken är verkligen bra :D ;) Filmen är faktiskt riktigt bra. Givetvis inte lika bra som boken, dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 18 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2009 Mein Kampf :rambo: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.