Jack93 Skrivet 5 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2008 Hej. Igår hittade jag nån mmorpg maker på internet. Tyckte det verkade skitcoolt eftersom jag haft rpg maker xp innan. Så jag laddade ner den och följde en turorial allting funkade utmärkt. Servern startade och clienten också. Precis som dom skulle. Jag gjorde en account och en karaktär och loggade in. Sedan kommer det... Runtime Error 429: ActiveX component cannot create object. Asså f*n, alltid någoning ._. i alla fall. efter att ha googlat hela dagen så frågar jag här. hoppas nån kan hjälpa mig. Jag har en Compaq Presario V6500 med äkta Windows Visat Home Premium. Den här MMORPG makern (vet inte riktigt) men har någonting att göra med Visual Basics 6. Tror den var skriven i det. Tack för hjälpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TecWizard Skrivet 7 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2008 Pröva att ladda ner pctools på http://www.pctools.com/registry-mechanic/?...CFQEkQgodanHIVw det borde fixa problemet du har. Men jag är inte säker eftersom jag inte har peoblemet själv men jag har programet. Skriv till mig om programet inte fungerar anntingen via PM eller på MSN silverknight@live.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jack93 Skrivet 7 Januari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2008 det löste sig till sist. men tack ändå. jag var tvungen att inaktivera kontroll av användarkontot i kontrollpanelen. efter det kunde jag registrera en dll fil så det fixade sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.