Hoppa till innehåll

Skådespelare


Karokikiri
 Dela

Rekommendera inlägg

 

 

Tja, tnkt lite osv, och tänkt på jag vill bli typ aa, och hr täntk och enda sen barn har mamma och alla kallat mig äch du är en sådan teater apa, och jag har funderat å så, ja då bara om de jag kanske kan bli skådespelare eller nåt!....

 

 

men asså hur skjutton får man sitt genombrott, typ vi säger...hur fick harry potter sin roll?

eller aa typ så, hur gör man sitt genombrott eller så, finns de nån stans man kan börja träna sig eller så?'

 

jag bor ju då i den pytte lilla satden oskarshamn så de finns inte så mkt jag kan röra mig i....

 

men ge tips plz!"

 

Online

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst favole

Först måste du ju gå på teater sen kanske om du typ går på addiotn eller vad det heter men så kanske du får en roll i t.e.x reklam film så utvecklas det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver INTE gå i teaterskola, du har kanske redan det som krävs. De som är släkt eller på något vis känner någon som jobbar inom film, det är oftast de som lyckas bli skådespelare, men alla har ju inte den turen.

 

Pröva att köpa en videokamera och filma dig själv lite, skaffa Fire Wire och redigera lite. Bara ett tips om du vill öva dina erfarenheter inom film.

 

Du kan ju inte bara sitta och låta någon annan leta efter auditions, provspelningar etc. Du får själv ta tag i det. Finns massvis med hemsidor du lätt kan få jobb med, www.statist.se är ett bra exempel. Kostar 120:- per år men är också effektivt. Du hamnar i deras statistkatalog och den katalogen får alla producenter och så vidare. Du behöver bara vara dig själv när du skriver fakta om just dig, ladda upp en bild på endast dig själv, inte när du gör några "peace-tecken" och så vidare, utan endast en vanlig bild på dig. Skriv allt om dig själv, kanske lägga upp en film då du agerar. Intresset måste vara stort hos dig, annars är de seriösa rollerna inget för dig.

 

Oftast börjar man som en bakgrundsfigur i t.ex. en Arn film, känner nämnligen en som var med i den filmen som statist. När du sedan varit med ett tag på signeringar med stora skådespelar kan du om turen är hos dig en producent eller rollbesättare tycka du är intressant och låta dig provspela som biroll eller huvudroll.

 

Hoppen ligger alltså hos dig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kommer från Oskarshamn, och därmed är dina chanser borta. Vi har så j*vla ful dialekt här att det knappt är sant! Jag tänker ju självklart inte på det hela tiden men när jag hör någon på TV/radio prata oskarshamnska vill jag bara sparka de i skrevet och skrika "Håll käften, vi låter inte alls sådär!". Men det gör vi, tyvärr.

 

Observera att detta är mitt råd och inte alls omnämns i skådespelarbranschen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lär dig prata engelska, så att du inte låter som nån j*vla svensk person som lägger till jävligt lång U i varje mening.

 

GUUUUUUUUUUUD MOARNING!

 

Sen hittar du en audition.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...